31 اقامتگاه بومگردی در خراسان جنوبی برای پذیرایی از مسافران تابستانی تجهیز و آماده شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  عربی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آمادگی 31 اقامتگاه بومگردی برای پذیرایی از مسافران استان گفت: این اقامتگاه های بومگردی ظرفیت پذیرایی از 311 نفر را دارد.

وی افزود: اسکان، ارائه غذا و نوشیدنی بومی، آموزش و فروش صنایع دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی، برگزاری رویدادها و فعالیت ‌های بوم گردی بخشی از خدمات اقامتگاه های بوم گردی به مسافران است.


عربی استفاده از خانه ‌های بومی، استفاده از معماری داخلی ساده محلی، پذیرایی با غذا و خوراک‌ های بومی، مشارکت جوامع محلی در فعالیت‌ ها، زنده نگه‌ داشتن فرهنگ و آیین ‌های سنتی منطقه، معرفی هنرها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی را از اهداف ایجاد اقامتگاه های بوم گردی عنوان کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از آمادگی یک مجتمع گردشگری برای پذیرایی از مسافران خبر داد و گفت: این مجتمع با 33 اتاق ظرفیت پذیرش 83 نفر در شهرستان طبس را دارد.

وی با اشاره به فعالیت 81 رستوران بین راهی در استان، افزود: 7 هتل و 16 مهمانپذیر با ظرفیت هزار و 288 نفر برای پذیرایی از مسافران تابستانی آماده شده است.

26 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.