رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: فهرست کاندیدهای انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی در تاریخ 7 سرطان/ تیر اعلام می شود.

لیست نهایی کاندیدهای انتخابات 7 سرطان اعلام می شود/ بیش از 6 هزار نفر نامزد دو انتخابات شده اند«عبدالبدیع صیاد»، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روند بررسی اسناد نامزدها از تاریخ ۶ جوزا/ خرداد آغاز شده و یک ماه را در بر می گیرد، بین ترتیب قرار است در تاریخ ۷ سرطان/ تیر لیست نهایی کاندیدها نهایی شود.

به گفته وی، ۶۱۸۵ نفر برای دو انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ثبت نام کرده اند که از این میان، ۳۷۳۱ نفر آنها برای حضور در انتخابات شوراهای ولسوالی وارد این عرصه شده اند. از مجموع کسانی که برای شوراهای ولسوالی ثبت نام کرده اند ۳۴۶۰ نفر مرد‌ و ۲۷۱ تن از آنها زن می باشند. همچنین فرم های ثبت نام ۲۴۵۴ نامزد انتخابات مجلس نیز به کمیسیون انتخابات رسیده است که شامل ۲۰۵۵ مرد‌ و ۳۹۱ زن می شوند.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرد که فرم های ۷ تن از کوچی ها و یک نفر از اهل هنود نیز در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار گرفته است.

وی در خصوص عدم شروع ثبت نام نامزدها و رای دهندگان در ولایت غزنی نیز بیان داشت: زمان بسیار کمی برای ثبت نام در ولایت غزنی باقی مانده است؛ کمیسیون انتخابات آمادگی کامل دارد که در صورت حل موضوع سیاسی انتخابات در این ولایت، روند ثبت‌نام رای دهندگان و نامزدها را آغاز نماید.

صیاد تاکید کرد که اگر تا دو روز دیگر موضوع سیاسی انتخابات در ولایت غزنی حل نشود، این ولایت از تقویم انتخاباتی باز می ماند.

قابل یادآوری است که انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی در افغانستان قرار است در تاریخ ۲۸ میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار