رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان امروز (چهارشنبه 30 جوزا) در کنفرانس بین المللی آب تحت عنوان «آب برای توسعه پایدار» که از سوی کشور تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شده بود، شرکت و سخنرانی کرد.

عبدالله: از اقدامات بین المللی برای حل بحران آب استقبال می کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان امروز (چهارشنبه 30 جوزا) در کنفرانس بین المللی آب تحت عنوان «آب برای توسعه پایدار» که از سوی کشور تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شده بود، شرکت و سخنرانی کرد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در این کنفرانس از امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان به خاطر برگزاری و میزانی از این نشست مهم سپاسگزاری نمود و گفت: ما در وضعیتی قرار داریم که مشکل کمبود آب یک چالش جدی برای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه شمرده می‌شود. تغییرات هوا، افزایش نفوس و آلودگی زیست‌محیطی از مهم‌ترین عوامل موثر است که مشکلات آب را بیشتر می‌سازد.

عبدالله عبدالله بیان داشت: افغانستان یکی از کشورهای است که کم‌ترین ذخیره‌های آبی را دارد و تغییرات اقلیمی سبب آب شدن ذخیره‌های برف، خشکسالی و آلودگی آب و هوا شده است. بر اساس آمارهای موجود، نفوس افغانستان تا سال 2050 نزدیک به دو برابر خواهد شد و مشکلات آب بیشتر از پیش به وجود خواهد آمد. برای همین ما در ریاست اجرائیه یک واحد هماهنگی ایجاد کرده‌ایم تا پیگیر اهداف توسعه پایدار باشد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد که دولت افغانستان از برنامه‌ها و اقداماتی که به منظور کاهش چالش‌های آب در منطقه و سطح جهان اتخاذ می‌گردد به گرمی استقبال نموده و در این راستا با کشورهای منطقه و جامعه جهانی از هیچ تلاش و همکاری دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار