پخش نمایش رادیویی شهید رحیمی در لرستان

نمایش رادیویی شهید رحیمی در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در رادیوی لرستان تهیه شده که به زندگی‌نامه شهید سیدفخرالدین رحیمی و مبارزات این عالم ربانی بر علیه حکومت طاغوتی پهلوی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛‌ صدای مرکز لرستان نیز تابستان امسال را با تولید مستند‌های فاخری آغاز خواهد کرد ساخت مستند آیت‌الله کمالوند و مستند فخر لرستان شهید سیدفخرالدین رحیمی از جمله این تولیدات است، همچنین تهیه نمایش رادیویی شهید رحیمی در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای که به زندگی نامه شهید سیدفخرالدین رحیمی و مبارزات این عالم ربانی بر علیه حکومت طاغوتی پهلوی می‌پردازد که این برنامه تابستان امسال از رادیو لرستان پخش می‌شود.

سید فخرالدین رحیمی، از شهدای روحانی لرستان در سال ۱۳۲۳ هجری، شمسی در شهر خرم‌آباد و در یک خانواده روحانی متولد شد. پدرش حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر رحیمی از علمای بزرگ شهر بود که نسب او به حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می‌رسید.

سید فخرالدین پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۳۹ برای تحصیل علوم دینی به شهر مقدس قم عزیمت نمود و در حوزه علمیه آن شهر مشغول به تحصیل شد.

در سال ۱۳۴۱ که زمزمه‌های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به گوش می‌رسید، وی در حال فعالیت سیاسی علیه رژیم منحوس پهلوی دستگیر و به مدت شش ماه روانه زندان شد و پس از آن وی همچنان به مبارزات جدی بر ضد نظام شاهنشاهی می‌پرداخت تا این‌که حکم اعدام غیابی علیه او در نیمه اول سال ۱۳۵۷ صادر شد، اما این امر او را در مبارزاتش جسورتر نمود. ارتباط شهید رحیمی با جوانان و عشایر لرستان به جو مبارزات در این استان رونق می‌بخشید.

وی با قرار دادن مسجد علوی خرم‌آباد به‌عنوان کانون مشتعل علیه رژیم طاغوت فعالیت‌ها و مبارزات مردم و جوانان را در شهر و استان مدیریت می‌کرد.

شهید رحیمی بار‌ها در کمیته ضد خراب کاری و زندان‌های دیگر رژیم پهلوی، زندانی شد و به شهر‌های «ایرانشهر» و «اقلید» فارس تبعید شد.

شهید سید فخرالدین رحیمی در تبعید با چند تن از روحانیون بزرگوار از جمله «سیدعلی خامنه‌ای» و «محمدکاظم راشدیزدی» آشنا می‌شود که این آشنایی‌ها باعث خوشحالی‌اش می‌شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید رحیمی از سوی مردم شریف و قدردان خرم‌آباد به‌عنوان نماینده مجلس انتخاب شد. وی این بار در سنگر مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را به‌کار بست تا برای مردم استان و به‌ویژه شهر خرم‌آباد منشأ خیر و برکت باشد. وی سرانجام در هفتم تیرماه ۱۳۶۰در انفجار دفتر حزب جمهوری توسط منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/د

تهیه نمایش رادیویی شهید رحیمی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار