مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان از پیشرفت 85 درصدی پروژه‌های آموزش و پرورش همدان خبر داد.

پیشرفت 85 درصدی پروژه‌های آموزش و پرورش همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد باب‌الحوائجی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان هم با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص برون‌سپاری برخی رشته‌ها که زیرساخت آن در آموزش و پرورش نیست، گفت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در پایه دوازدهم که چالش خاص خود را دارد دو پروژه در حال ساخت در آموزش و پرورش ناحیه دو برای اوایل شهریور امسال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه نیازسنجی استقرار پایه دوازدهم در شهرستان همدان انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فصل پذیرش مسافران و مهمانان در مدارس، مدیران برنامه‌ریزی بازه زمانی برای استفاده از مدارس را تعیین کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان درباره دو پروژه مهم آموزش و پرورش گفت: برای ساخت پروژه‌های آموزش و پرورش اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان و یک میلیارد و 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و پروژه‌های موسی‌خانی و خان‌باقی 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای اوایل ماه مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

باب‌الحوائجی با بیان اینکه تعمیر و احداث سرویس‌‌های بهداشتی مقطع ابتدایی و متوسطه ناحیه یک و دو و قهاوند باید با توجه به اعتبارات تعیین شده مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در تغییر کاربری‌های فضاهای آموزشی ناحیه یک و دو آموزش و پرورش بعد از بازرسی تیم کارشناسی مربوط، بیشتر مدارس امکان‌ تغییر کاربری داشتند.

وی با اشاره به دغدغه‌های خانواده دانش‌آموزان در ثبت‌نام آنها در مدارس شاخص تصریح کرد: در این خصوص یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در ثبت‌نام این است که به دنبال مدارس شاخص هستند و این فکر اشتباهی است و مدارس ما از نظر کیفیت با هم متفاوت هستند در حالی که توزیع عادلانه تجهیزات و نیروی انسانی خوب که بالاترین سرمایه آرامش خاطر خانواده‌ها است در همه مدارس انجام می‌شود.

باب‌الحوائجی در شورای آموزش و پرورش از ادغام مدرسه نمونه دولتی فرشچیان و خلیج فارس خبر داد و افزود: این مدرسه به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود و دارای امکانات و تجهیزات خوبی است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز با اشاره به بحث پیوست فرهنگی و اجتماعی گفت: افزایش نرخ شهریه با نرخ تورم افزایش توجیهی دارد و در این خصوص مدارس باید اولیا را قانع و مجاب کنند و پیوست فرهنگی و اجتماعی لحاظ شود تا نارضایتی اولیا برطرف شود.

علی‌اکبر کاووسی‌امید با بیان اینکه مسؤولان از کلمه حاشیه شهر استفاده نکنند، تصریح کرد: این ادبیات از زبان مسؤولان جریانی راه می‌اندازد که منجر به رخ دادن مشکلاتی در خصوص حساسیت والدین در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌شود.

وی همچنین در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان عنوان کرد: برای فرهنگ در جامعه باید هزینه کرد و با هزینه کردن اولیا نمی‌شود و اعتباری در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت در نظر گرفته نشده است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک مالی کنند.

انتهای پیام/

پروژه‌های آموزش و پرورش همدان 85 درصد پیشرفت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.