مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۶۱ کیلوگرم مواد دامی فاسد در راستای تامین سلامت و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ضبط و معدوم شد.

امیر حسین نقی پور مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه  ۶۱ کیلوگرم مواد دامی فاسد در راستای تامین سلامت و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ضبط و معدوم شد گفت: این میزان مواد دامی فاسد در بازدید از ۸۸ مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در استان همدان کشف شده است.

وی با بیان اینکه در این رابطه ۱۱ واحد صنفی تذکر دریافت کردند ادامه داد: در شهرستان اسدآباد گروه نظارت و بازرسی مواد خام دامی تعداد ۲۸ مورد بازدید انجام شد که طی آن ۵۶ کیلوگرم مواد خامی فاسد، ضبط و معدوم و چهار واحد نیز تذکر بهداشتی دریافت کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان یادآور شد: کارشناسان دامپزشکی شهرستان فامنین نیز ۱۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی داشتند که نتیجه آن کشف پنج کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ گذشته و تذکر به چهار واحد صنفی است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی درگزین نیز ۱۴ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی داشتند که ۲ مورد نیز تذکر بهداشتی به واحدهای عرضه کننده داده شد.

نقی پور بیان کرد: در شهرستان های بهار و نهاوند کارشناسان دامپزشکی به ترتیب ۱۰ و ۴۱ مورد بازدید از واحدهای صنفی داشتند و یک واحد صنفی نیز تذکر بهداشتی گرفت.

وی با هشدار به عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی گفت: با متخلفان به شدت برخورد می‌شود و شهروندان باید فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز و تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.