نخستین خط تولید نخستین فرش 1500 شانه واقعی جهان و بافت آن باارزآوری 5 میلیون دلاری در یکی از شرکت های فرش ماشینی کاشان راه اندازی و رونمایی شد

مدیرعامل این شرکت فرش ماشینی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این دستگاه 1500 شانه وندویل بلژیک بااعتبار 2 میلیون و 225 هزار یورو خریداری‌شده است که 40 درصد آن از طریق تسهیلات بانک سپه تأمین شد.

حاج جواد صابر، افزود: سرمایه در گردش این خط تولید نیز شامل تهیه مواد اولیه و احداث سوله کارخانه نیز با هزینه 120 میلیارد ریالی وی تأمین‌شده است.

وی، اشتغال‌زایی مستقیم در بافت نخستین فرش 1500 شانه واقعی جهان در شرکت فرش خاطره کویر کاشان را 15 نفر برشمرد و گفت: با افتتاح این خط تولید 100نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

به گفته وی، این فرش 1500شانه به گونه ای با استفاده از فناوری های جدید طراحی و بافته شده که تشخیص آن با فرش دست بافت به سختی امکان پذیر است.

مدیرعامل این شرکت فرش ماشینی در کاشان گفت: فرش های بافته شده در این شرکت به کشورهای آلمان، استرالیا، چین، ونزوئلا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

صابر در پایان اظهارداشت: سیاست هیات‌مدیره شرکت توقف نکردن تولید و حمایت از تولید کالای ایرانی  با وجود مشکلات در صنعت فرش است.

شایان ذکر است: بافت نخستین فرش هشت رنگ 1500 شانه واقعی جهان در شرکت فرش خاطره کویر کاشان با حضور حمیدرضا مؤمنیان فرماندار این شهرستان، پورعسگری عضو شورای شهر، ابوالفضل سلمان رئیس بانک توسعه صادرات شعبه کاشان و آقای سیفی معاون شعبه برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار