مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:همکاری‎‌های‌صورت گفته بین شرکت بیمه و وزارت بهداشت باید منجر به بهره‌مندی آحاد جامعه از خدمات سلامت با کمترین هزینه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین بانک در همایش مدیریت منابع ومصارف سازمان بیمه سلامت اظهار کرد:بحث خدمات بالینی و کنترل منابع مالی،بحثی جدی است که باید در موردآن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود:دنیا به این تنیجه رسیده است که خدمات مبتنی بر مشاهدات علمی در زمان مناسب وبا کمترین هزینه،مطابق با بیمار مورد نظر انجام گیرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در مورد اقدامات انجام گرفته در بحث مدیریت منابع تصریح کرد:خدمات بالینی براساس استانداردها انجام و سازمن ووزارت،شواهد علمی را بررسی کرده وپروتکل درمانی تنطیم وبه مراکز طرف قرارداد اطلاع رسانی می کنیم.

بانک برضرورت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها تاکیدکرد وگفت:باید نظارت مستمر با مراکز طرف قرارداد داشته باشیم و اجرای دستورالعمل‌ها در واحد بستری و بازبینی پرونده‌های مربوط به آن را مد نظر قرار دهیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان عنوان کرد:برنامه ای برای فراخوان کارشناسان بیماستانی،پزشکان اجرا کرده ایم ودر این جلسات که با حضور مدیران کل ومسئولین برگزار می شود، نظرات وپیشنهادات و باز خوردهارا در هر هفته دریافت میکنیم و نتیجه را به مراکز درمانی اعلام می کنیم.

وی افزود:نتایج خوبی با تحقیقات مختلف توسط اساتید دانشگاه صورت گرفته که امیدواریم سیاست های نوشتاری در نهایت به اجرا درآید.

گفتنی است طرح‌ها و پیشنهادات مختلف و مشکلات ساختاری در زمینه مدیریت هزینه ها و منابع،در قالب دو پنل تخصصی صبح و بعد از ظهر ،توسط پزشکان واساتید اقتصاد دانشگاه و مدیران اجرایی در مراکز بیمه تشریح و نقاط قوت و چالش‌های پیش رو بررسی شد.

 مباحث مطرح شده در این همایش در ارتباط با شناسایی خدمات گران قیمت و غیر ضروری،تدوین دستورالعمل‌های مصوب با حمایت قانونی،نظارت وممیزی درمان،تعامل بیمه با بیمارستان جهت سهولت در پذیرش و ترخیص،به رسمیت شناختن فرایند پزشکی از راه دور،مدیریت منابع انسانی،تجهیرات بیمارستانی وداروها،لزوم پرداخت بودجه کلی آینده نگر، خرید راهبردی و..بود که توسط مدیران و صاحبنظران این حوزه‌ها مطرح شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش مدیریت منابع ومصارف سازمان بیمه سلامت در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار