معاون شورای عالی صلح افغانستان گفت: به احتمال زیاد، مذاکرات رسمی با طالبان به زودی آغاز می شود.

مذاکرات رسمی با طالبان به زودی آغاز می شودمولوی عبدالخبیر اوچقون، معاون شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: احتمال شکل گیری مذاکرات رسمی میان دولت افغانستان، آمریکا و گروه طالبان در اینده ای نزدیک بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: پس از آتش بس های موقت امیدهای زیادی برای صلح در کشور به وجود آمد و اکنون تمام علائم نشان می دهد که ما در آستانه یک تحول بسیار بزرگ قرار داریم و به احتمال قوی در آینده ای بسیار نزدیک مذاکرات شروع خواهد شد.

مولوی عبدالخبیر اوچقون افزود: در سطح ملی اجماع خوبی برای گفتگوهای صلح شکل گرفته است؛ در ایام آتش بس ما به خوبی مشاهده کردیم که اکثر طالبان از جنگ خسته شده اند و از سوی دیگر علاقمندی بین المللی نیز برای آغاز گفتگوهای رسمی صلح به وجد آمده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سه جانبه طالبان، افغانستان و آمریکا هرچه زودتر شکل گیرد و این مذاکرات منجر به تامین صلح و ثبات دائمی در افغانستان و منطقه گردد.

این سخنان در حالی است کهیش از این طالبان اعلام کرده بود که فقط با دولت امریکا مذاکره می کند. الیس ولز، معاون وزارت خارجه امریکا نیز در واکنش به این موضوع گفته بود که حاضر به ورود در روند صلح افغانستان است و یک گروه کاری برای پیشبرد این مساله از سوی آمریکا ایجاد شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.