وی با بیان اینکه اکنون ارتباط آنلاین هر گونه فعالیت مربوط به صدور دفترچه وجود دارد، گفت: اقدامی که با سازمان تامیناجتماعی آغاز کردهایم کنترل حین خدمت است که در رفع همپوشانی موثرتر خواهد بود. به طور میانگین دوره زمانی تعویض دفترچه یک سال است اما فرد ممکن است در طول سال بارها به یکی از مراکز بهداشتی، درمانی، تشخیصی یا دارویی برای دریافت خدمت مراجعه کند. ما با این اقدام زودتر به نتیجه خواهیم رسید. هر چه این فرصت زمانی را از دست دهیم به معنای از دست دادن منابع ملی است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران به استحقاق سنجی اشاره کرد و افزود: این پرژه از نیمه اسفند ماه سال گذشته آغاز شده که از مجموع 606 بیمارستان دولتی سطح کشور تاکنون در 512 بیمارستان انجام شده است. با زیرساختهای فراهم شده مراجعه کننده در بخش بستری و یا سرپایی بلافاصله به سرویس الکترونیک آنلاین متصل میشود.
وی ادامه داد: تمام بیمارستانهای کشور به سیستم پذیرش بیمارستانی تحت عنوان HIS متصل هستند و با ارائه کد ملی دیگر نیازی به ارائه دفترچه نخواهد بود. تحقق این موضوع گامی در جهت حذف دفترچه است. این اقدام در بیمارستانهای ملکی تامیناجتماعی نیز انجام شده و این دو سازمان به یکدیگر خدمات متقابل ارائه داده و همکاری میکنند.
قائمی با بیان اینکه سازمانهای بیمهگر از جمله سازمان بیمه سلامت، تامیناجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد تحت پوشش خدمت متقابل خواهند رفت، گفت: با این اقدام دیگر فرقی نمیکند که فرد چه دفترچهای داشته باشد.
از آنجایی که بیش از 80 درصد بیمهشدگان کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی هستند، خدمت متقابل بین دو این سازمان انجام شده که حداکثر تا نیمه مرداد ماه سال جاری در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاههای دولتی و تامین اجتماعی انجام خواهد شد و سایر سازمانها نیز تا پایان شهریور تحت پوشش خدمت متقابل خواهند رفت.
معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: براساس تبصره 17 قانون بودجه سال 97، پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور تا پایان شش ماهه اول سال جاری باید در سازمان بیمه سلامت تشکیل شود که این موضوع یکی از برنامههای مهم عملیاتی سازمان است که تحقق آن به همکاری سایر دستگاههای بیمهگر نیاز دارد.
انتهای پیام/