اعزام ۸ هزارو ۹۲۵ روحانی به مناطق مختلف استان کرمان

مدیر کل سازمان تبلیغات استان کرمان گفت:سال قبل ۸ هزارو ۹۲۵ روحانی در ماه‌های محرم ، رمضان ،ایام فاطمیه و مناسبت‌های ملی و مذهبی در بحث تبلیغی به مناطق مختلف اعزام ویا مستقر شده اند.

اعزام ۸ هزارو ۹۲۵ روحانی به مناطق مختلف استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، علی جلالی افزود: دوستانی که به عنوان روحانی اعزام شده اند بومی هستند واز مجموع ۲۳ شهرستانی که در استان داریم در ۱۹ شهرستان  اداره تبلیغات اسلامی در آن‌ها وجود دارد.

جلالی عنوان کرد:  شهرستان‌های رابر، ارزوئیه، نرماشیر و فاریاب این شهرستان‌ها نیاز به اداره تبلیغات دارند که به دلیل امکانات محدود و جذب نیرو نتوانستیم در این شهرستان‌ها اداره ایجاد کنیم.

وی گفت: ۵ تشکل با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری دارند که شورای هیئت‌های مذهبی، کانون‌های مداحان، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، بانوان فرهیخته و موسسات خانه‌های قرآنی از جمله آن‌ها هستند.

جلالی افزود: برنامه ریزی هدایت سازمان دهی، پشتیبانی و نظارت برتبلیغات دینی هدف اصلی این سازمان است.

وی تصریح کرد: روستا‌های بالای هزار نفر روحانی مستقر می‌شود که ما هم اکنون ۲۷۵ روحانی مستقر داریم که طبق بررسی‌های انجام شده در بحث کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی اثر گزار بوده اند.

جلالی بیان داشت: از این ۲۷۵ روحانی مستقر ۱۸۵ نفر مورد حمایت مالی سازمان قرار گرفته اند که مابقی توسط اهالی منطقه و خیرین هزینه‌های آن‌ها تامیتن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان قریب ۲ هزارو ۷۰۰ هیئت وجود دارد که بخشی از آن‌ها در سامانه طوبی ثبت شده اند گفت: فعالیت‌های این هیئت‌های مذهبی توسط ۲۰ شورا انجام می‌شود.

جلالی تصریح کرد: از جمله نکاتی که امروزه باعث نگرانی بعضی افراد شده زندانی‌های غیر عمد بوده که سازمان تبلیغات با کمک شورا‌های هیئت‌های مذهبی توانسته در این زمینه کمک‌هایی را انجام دهد و به چندین زندانی غیر عمد کمک مالی کند.

وی گفت: حضور در بین زندانیان، اعزام روحانی و توزیع ۱۲ هزار پرس غذا ضمن برگزاری مراسم دعا از جمله کار‌هایی بود که پارسال توسط این سازمان انجام شده است.

انتهای پیام/ح

کمک به زندانیان غیرعمد توسط ادارات تبلیغات اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار