آیت الله خاتمی در جمع معتکفان عنوان کرد؛

حضور 3 برابری بانوان کرمانی در مراسم معنوی اعتکاف

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در گذشته برای بانوان برگزار نمی شد، از حضور 3 برابری بانوان کرمانی نسبت به آقایان در این برنامه روحانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع معتکفان کرمانی در مسجد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه سنت اعتکاف ریشه ای دیرینه دارد و  در سیره امامان معصوم(علیهم السلام) نیز وجود داشته است، گفت: قبل از انقلاب در کشور ما این مراسم معنوی برای بانوان برگزار نمی شد و برای آقایان نیز تنها در قم و در یک مسجد انجام می شد.

وی اعتکاف را از رویش های انقلاب اسلامی دانست و افزود: امسال در استان کرمان حضور بانوان سه برابر آقایان است.

آیت الله خاتمی خلوت و انس با خدا را از مهم ترین آثار اعتکاف عنوان و تصریح کرد: استغفار، تحلیل، تسبیح، تحمید، حوقله، استعاضه، بسم الله الرحمن الرحیم، صلوات بر محمد و ال محمد و تلاوت قرآن را از مهمنرین اذکار و آدابی است که در اعتکاف باید انجام شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری از مدیران برگزاری اعتکاف خواست: برای معتکفان فضایی آرام ایجاد کنند تا بهترین بهره را از این مراسم معنوی ببرند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر رعایت مسئله حجاب از سوی بانوان، یادآور شد: حجاب نماد معنویت، دینداری و پایبندی به دین است و باید از طریق اهمیت به آن با حربه های دشمن مقابله کرد.

انتهای پیام/ب

سخنرانی آیت الله خاتمی در بین معتکفان کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار