دبیرکل ناتو اعلام کرد که صلح در افغانستان با خروج نیروهای ناتو تامین نمی شود بلکه حضور نظامیان خارجی برای پیشبرد صلح ضروری است.

دبیرا ناتو: حضور نظامیان خارجی برای صلح افغانستان ضروری است!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که صلح در افغانستان با خروج نیروهای ناتو تامین نمی شود بلکه حضور نظامیان خارجی برای پیشبرد صلح ضروری است.

استولتنبرگ بیان داشت: «ما برای اولین بار دیدیم که آتش بس هرچند که کوتاه بود اما نتیجه داد؛ نخست دولت افغانستان آتش بس اعلام کرد و پس از آن طالبان حداقل چند روزی آن را پذیرفتند. ما هرچند باید این راه طولانی را کوتاه می سازیم، اما موضوع امیدوار کننده این است که برای روند آشتی و صلح تلاش‌های واقعی صورت می‌گیرد و برای اولین بار در جنگ افغانستان آتش بس می‌شود.

وی تاکید کرد: «صلح از راه خروج نیروها از افغانستان تامین نمی شود بلکه در حضور آنان می‌تواند به دست آید؛ زیرا طالبان باید بدانند که در میدان جنگ نمی‌توانند برنده شوند و تا زمانی که ما این موضوع را به آن‌ها ثابت کنیم، در آنجا باقی می‌مانیم.»

این سخنان در حالی است که طالبان بارها اعلام کرده اند حضور نظامیان خارجی در این کشور سبب اصلی جنگ آنهاست و با خروج ناتو جنگ در افغانستان پایان می یابد. کارشناسان افغان نیز تاکید دارند که آمریکا اراده ای برای پایان دادن به ناامنی های این کشور ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار