­یک روزنامه آلمانی اعلام کرد از زمان کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه بیش از ۳۰۰ دیپلمات ترکیه‌ای به آلمان پناهنده شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ­یک روزنامه آلمانی روز شنبه اعلام کرد از زمان کودتای نافرجام در ترکیه در سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۳۰۰ دیپلمات ترکیه‌ای به آلمان پناهنده شده‌اند.

داده‌های منتشر شده به وسیله وزارت کشور آلمان نشان می‌دهد تعداد هزار و ۱۷۷ تبعه ترکیه‌ای دارای سمت‌های دیپلماتیک و رسمی و همچنین همسران و کودکان دیپلمات‌های این کشور در آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند.

ترکیه به دنبال کودتای نافرجام این کشور بیش از ۴۰ هزار نفر را بازداشت و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان ارتش، ادارات و بخش خصوصی این کشور را اخراج یا از کار معلق کرد.

احزاب اصلی آلمان به شدت از سرکوب مخالفان به وسیله دولت ترکیه انتقاد کرده اند.

ترکیه بار‌ها آلمان را برای مسترد کردن کسانی که معتقد است در کودتا نقش داشته اند تحت فشار قرار داده است.

با این حال در ماه‌های اخیر روابط پرتنش میان این دو کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بهبود یافته است.

شهروندان ترکیه روز یکشنبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

نظرسنجی‌ها از شکل گیری رقابتی سخت برای تصاحب بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمان خبر می‌دهد و حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و متحدان آن احتمالا اکثریت خود را از دست می‌دهند.

همچنین این احتمال وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود و رجب طیب اردوغان بتواند محرم اینجه اصلی‌ترین رقیب خود را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار