معاون حزب وطن و فرمانده سابق نیروی هوایی ترکیه گفت واشنگتن با خودداری از تحویل دادن جنگنده‌های اف-۳۵ به این کشور، لطف بزرگی به آنکارا خواهد کرد.

آمریکا با خودداری از تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه، در حق آنکارا لطف بزرگی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون حزب وطن و فرمانده سابق نیروی هوایی ترکیه گفت آمریکا با خودداری از تحویل دادن جنگنده‌های اف-35 به ترکیه، لطف بزرگی به آنکارا خواهد کرد.

بایزید کاراتاش، معاون حزب وطن ترکیه، گفت آنکارا با این موضوع از دیدگاه منافع راهبردی برخورد خواهد کرد. او گفت: «خرید جنگنده از آمریکا موجب می شود نیروی هوایی ترکیه صدر در صد به آمریکا متکی شود و مانعی بر سر راه تولیدات داخلی خواهد بود. چنین توافقی باعث تقویت آمریکا در بازار جهانی اسلحه خواهد شد و مانعی است برای استقلال ترکیه در اداره کردن نیروی هوایی اش. شاید از منظر اقتصادی این روش خوب باشد اما باید به یاد داشته باشیم در حال حاضر روابط ترکیه و آمریکا در سطحی که قبلا بود، نیست. بنابراین بحث درباره اینکه جنگنده های اف-35 بهتر از جنگنده های روسی است یا نه معنایی ندارد. ترکیه باید این موضوع را از دیدگاه راهبردی بررسی کند و نه از دید فنی و تخصصی».

انتهای پیام/

اظهارات ژنرال سابق ترکیه درباره تنش‌های آنکارا و واشنگتن بر سر جنگنده‌های اف-35

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار