رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت : با تاسیس مرکز مهر خانواده در اصفهان می توان از آسیب های اجتماعی در خانواده ها جلوگیری کرد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در راستای حمایت از نهاد خانواده مرکز ملاقات فرزندان (مرکز مهر خانواده) با حضور رئیس کل دادگستری استان اصفهان و سایر مدیران، در محل فرهنگسرای اندیشه افتتاح شد.

احمد خسروی وفا در مراسم افتتاحیه مرکز مهر خانواده با بیان اینکه در نظام اسلامی خانواده جایگاه بسیار مقدس و والایی دارد، اظهار کرد: تمامی تلاش ها باید برای حفظ و تقویت این نهاد ارزشمند صورت گیرد.

خسروی وفا افزود: در خانواده‌های دارای تنش و یا خانواده‌های طلاق، فرزندان با آسیب ها و مشکلاتی مواجه هستند که یکی از این مسائل، مسئله نحوه ملاقات آنها توسط والدین است که تا پیش از این خانواده ها در کلانتری ها با فرزندان خود دیدار می کردند که این امر موجب بروز آسیب ها و مشکلاتی برای خانواده ها و کودکان می شد اما جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی روحی و ... این مرکز افتتاح شد.

وی گفت: با افتتاح مرکز مهر خانواده ضمن اجرای قانون، موارد مرتبط با ملاقات فرزندان، مشاوره والدین برای کاهش آسیب ها و سنجش کودکان از لحاظ کودک آزاری و آسیب های روحی و روانی در این مرکز انجام می شود.

در این مراسم خسروی وفا با بیان اینکه تاکنون موارد ارجاعی ملاقات فرزندان در محل کلانتری‌ها و یا محل هایی انجام می گرفت که با روحیه کودکان تناسب نداشته و چه بسا موجب آسیب هایی نیز می شد، اظهار کرد: با افتتاح مرکز ملاقات فرزندان با همکاری بهزیستی و شهرداری منطقه ۱۵ استان اصفهان، از این پس موارد ملاقات فرزندان به دستور قضات در این مرکز و تحت نظر مشاوران و روانشناسان انجام خواهد گرفت.

خسروی وفا در این مراسم اظهار کرد: مرکز در محل فرهنگسرای اندیشه به بهره برداری رسید و شامل اتاق کودک، محوطه بازی کودکان، اتاق کارشناسان و اتاق مشاوره است.

وی گفت: موارد ارجاعی از سوی دادگاه های خانواده و اجرای احکام پس از ثبت در مرکز، توسط کارشناسان و روانشناسان وضعیت مناسب کودکان، وضعیت روحی والدین، شرایط حضانت کودکان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن انجام ملاقات فرزندان در این مرکز، جلسات مشاوره برای والدین با هدف کاهش تنش خانواده و امکان بازگشت مجدد و بهبود وضعیت کودکان برگزار می‌شود.

 گفتنی است ، این مرکز در راستای اجرای تبصره ماده 41 قانون حمایت خانواده و ماده 68 آیین نامه اجرایی و به منظور اجرایی کردن برنامه ابلاغی از سوی اداره کل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه افتتاح شد.

انتهای پیام /س  

تاسیس مرکز مهر خانواده در اصفهان

برچسب ها: بهزیستی ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار