وی ادامه داد: طرحها و برنامههایی که باعث رشد و شکوفایی استعدادها، مهارت آموزی، تربیت و پرورش زنان ایران اسلامی میشود و پاسخگو به نیازهای جامعه است، بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، با توجه به ضرورت تبیین الگوی سوم «زنِ نه شرقی، نه غربی» در اجرای طرحهایی از این دست، توجه به ویژگی ها، نقشها و رسالت زنان با توجه به آموزههای دین مبین اسلام به عنوان نسخه اصیل زن مسلمان در مقابل سایر مکاتب و نحل فکری ضروری است.
ملکی بیان کرد: پرداختن به نقشهای اجتماعی زنان نباید نقشهای اصیل همسری و مادری بانوان که مدیریت خانواده و تربیت نسل است را تحت الشعاع قرار دهد و یا باعث تغییر جایگاه این نقشها با هم شوند و بنیان خانواده را متزلزل کند.
وی گفت: قطعاً در حوزه فعالیتهای اجتماعی زنان بخشهایی وجود دارد که حضور ایشان در آن، هم لازم و ضروی است و هم تعهد آوراست.
معاون فرهنگی-تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان گفت: عرصه معلمی و یا بعضی از عرصههای خاص خدمات ویژه مثلاً در حوزه پزشکی، از جمله موارد خاصی است که حقیقتاً حضور زنان لازم است و به تبع این حضور، ملازم با تعهدهایی است. خیلی اوقات زنان برای انجام تعهدات اداری شان، ناچار میشوند که بسیاری از تعهدات خانوادگی خود را زیرپا گذارند؛ لذا باید با مدیریت صحیح فعالیتهای اجتماعی تعهدآور، در طرحهایی این چنینی طوری عمل کرد که از یک سو، نقشهای پایهای زنان دچار آسیب و مشکل نشود و کیان خانواده از خطر مصون بماند و از سویی دیگر الگوی زن مسلمان جایگاه خویش را در بین گفتمانهای رقیب باز کند.
انتهای پیام/