راه آهن اردبیل یکی از اولویت های دولت در سال جدید است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: راه آهن اردبیل میانه یکی از اولویت های دولت در سال جدید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داوود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: پروژه راه آهن میانه-اردبیل در سال 82 آغاز شده و با گذشت زمان زیادی از آغاز این پروژه به مطالبه مهم و اساسی مردم تبدیل شده است که خوشبختانه با پیگیری های متعدد استان اردبیل توانستیم برای تخصیص اعتبار این پروژه از فاینانس داخلی را قطعی کنیم.

وی گفت: این پروژه در مدت سه سال تکمیل می‌شود و حتی تخصیص اعتبار برای نصب تابلوی روزشمار نیز تامین شده است و امیدواریم که سال 99 شاهد بهره‌برداری از این پروژه ریلی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: سال گذشته 86 میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده بود که 125 میلیارد تومان تخصیص واقعی صورت گرفت و در حال‌حاضر نیز بیش از یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن اعتیار مورد نیاز است که خوشبختانه به کمک دولت و فاینانس داخلی این اعتبار تامین شد.

شایقی تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان کشوری بالاخره تامین اعتبار برای این پروژه از طریق فاینانس داخلی و منابع مالی بانک ملی به میزان 750 میلیارد تومان انجام شد و دولت نیز تقبل کرد که 500 میلیارد تومان در بودجه سالانه این پروژه اختصاص دهد و درمجموع با یک هزار و 250 میلیارد تومان این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: راه آهن اردبیل یکی از اولویت های دولت در سال جدید است و نخستین قسط این اعتبار نیز هفته آینده به میزان 250 میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در کنار اجرای این پروژه راه‌آهن اردبیل-پارس‌آباد و اتصال آن به آسیای میانه نیز از اهمیت بسیار بالایی برای استان برخوردار بوده و تلاش داریم در کنار این پروژه عملیات اجرایی این مسیر را نیز آغاز کنیم.

شایقی اظهار کرد: در رابطه با راههای ارتباطی نیز اعتبار پروژه‌های راه استان اردبیل نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و چهاربانده کردن جاده اردبیل-پارس‌آباد و اردبیل-سرچم از مهمترین این طرحهاست.

وی در رابطه با پایاب سد خداآفرین گفت: حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح پایاب اراضی سد خداآفرین هزینه می‌شود که با تکمیل این پروژه تحول عظیم در سطح استان ایجاد شده و برای 26 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: احداث تالار شهر اردبیل، بیمارستان یک هزار تختخوابی و پروژه‌های حوزه گردشگری از جمله دیگر برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه در سال جدید است و در کنار این موضوع نیز در 10 شهر استان 10 سند توسعه تدوین شده و برای 129 روستای استان هر سال برنامه اشتغال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ح

اختصاص اعتبار از طریق فاینانس داخلی به راه آهن اردبیل

برچسب ها: راه آهن ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.