میزان ورود پرونده‌های قضایی در گیلان ۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ احمد سیاووش پور رئیس کل دادگستری گیلان امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه در رشت برگزار شد، به افزایش ۹ درصدی ورود پرونده‌های قضایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر کارکرد‌های فرهنگی - آموزشی جدی‌تر اعمال نشود روند تشکیل و ورود پرونده‌های قضایی به محاکم ۲۶ گانه استان روند صعودی را طی خواهد کرد.

وی  تعداد پرونده‌های قضایی ورودی به محاکم قضایی گیلان را در سال ۹۶ را حدود ۶۱۲ هزار فقره اعلام کرد و افزود: ۱۳۰ هزار فقره از این پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف و بقیه در دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و شعبات تجدید نظر رسیدگی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های قضایی در ۳ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هم اشاره و خاطر نشان کرد : اگر این روند ادامه یابد تاپایان امسال تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی به ۷۰۰ هزار پرونده می‌رسد.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر برای هر ۱۰۰ هزار جمعیت گیلان تنها ۱۴ قاضی وجود دارد افزود: پارسال تمامی ظرفیت ۳۷۰ قاضی فعال در محاکم ۲۶ گانه استان برای رسیدگی به پرونده‌های ورودی صرف شد که میانگین رسیدگی به هر پرونده ۹۰ روز بود.

احمد سیاووش پور در پایان تنها راه جلوگیری از روند صعودی تشکیل پرونده‌های قضایی را پیشگیری در بستر کارکرد‌های فرهنگی- آموزشی عنوان و تصریح کرد: ایجاد نهاد‌های داوری نیز راهکار مناسبی برای تقویت روند صلح و سازش است که باید از سوی رسانه‌ها فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/م.ع

رشد ۹ درصدی ورود پرونده به محاکم قضایی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.