مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از توزیع یک پکیج ورزشی تولید داخل در قالب 150 توپ فوتبال، 150 توپ فوتسال، 150 توپ والیبال و 150 البسه ورزشی در شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در سفر به ریگان در جمع مسئولان این شهرستان با گرامیداشت هفته قوه ی قضاییه، ابراز امیدواری کرد: همه در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام های مثبتی برای خدمت به مردم عزیزمان در همه ی حوزه ها برداریم.

وی ضمن تشکر از مسئولان محلی برای حضور در این نشست، گفت: این جلسه ی دومیست که افتخار حضور در ریگان را دارم.

امیری خراسانی به بازدید از اماکن ورزشی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه این شهرستان از نظر بحث ساختاری اماکن ورزشی یک رشد توسعه ای پیدا کرده است.

وی با قدردانی از خدمات قربانی، رییس سابق ورزش و جوانان شهرستان ریگان، از زحمات زاهدی سرپرست فعلی این اداره نیز تشکر کرد.

امیری خراسانی، حضور پیدا کردن در مناطق و شهرستان ها را یکی از اهداف خود به منظور لمس مشکلات از نزدیک و برنامه ریزی برای آن عنوان کرد و یادآور شد: طی سال گذشته 97 بازدید شهرستانی، شهری و روستایی به شهرستان ها، شهرها و روستاهای سراسر استان داشتم، چرا که وظیفه ی خودم می دانم تا از نزدیک مشکلات را لمس کنم و بر اساس آن بتوانم برنامه ریزی کنم.

وی از نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی برای توجه به امر ورزش تشکر کرد و بیان داشت: وی دغدغه اش ورزش است و چه به صورت پیامکی و چه حضوری برای رفع مشکلات این حوزه تلاش می کند.

امیری خراسانی فرماندار شهرستان ریگان را یک پتانسیل خوب در بحث ورزش عنوان کرد و گفت: از این پتانسیل می توان در بحث بهبود وضعیت ورزش و جوانان استفاده کنیم.

وی به حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: متأسفانه حوزه جوانان از زمان اذغام با ورزش، زیر سایه ی ورزش قرار گرفته و مظلوم واقع شده است.

امیری خراسانی به بیان اتفاقات خوبی که در سال 96 در حوزه جوانان رخ داد پرداخت و تصریح کرد: بر اساس بررسی دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان، در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، استان کرمان با چهارصد درصد بیشترین رشد را در بین استان های کشور در حوزه عملکردی ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان داشته است.

وی یادآور شد: این کار نتیجه ی زحمات فرمانداران در شهرستان ها و همکاران ما در سراسر استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بر تشکیل ستاد ساماندهی جوانان با هماهنگی فرماندار در شهرستان ریگان تأکید کرد و بیان داشت: اداره کل ورزش و جوانان آمادگی دارد مقدمات لازم برای این کار را فراهم سازد.

وی گفت: با حضور اسدی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و چند سمن فعال استان، می توان یک جلسه کلیدی برگزار کرد تا به این سمت برویم که چند سمن فعال در این شهرستان داشته باشیم تا این سمن ها با مجمع سمن های استان در ارتباط باشند و بدین ترتیب بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

امیری خراسانی به ضرورت راه اندازی خانه جوان در این شهرستان اشاره کرد و از فرماندار خواست: مکانی را برای خانه ی جوان این شهرستان در نظر بگیرند.

وی افزود: ما هم برای تجهیزات جزئی این خانه جوان کمک می کنیم تا حداقل کارگاه های آموزشی در هر قالبی چه اوقات فراغت، چه ازدواج و ... همانجا برگزار شود.

امیری خراسانی تصریح کرد: بعد از ستاد ساماندهی یکی از سمن های فعالمان را به عنوان یکی از معین های امور جوانان ریگان معرفی می کنیم تا کلاس های آموزشی را بر اساس نیازمندی هایی که در ستاد ساماندهی شهرستان مصوب می شود، در خانه جوان پیاده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه ورزش هزینه ی مصرفی ندارد، آن را نوعی سرمایه گذاری برای یک نسل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به وسیله ی ورزش می توان دیدگاه های خود را به جامعه ی جهانی و آحاد مردم تلقین کرد، بیان داشت: اگر می خواهیم نسل جوان و نوجوان خودمان را با توجه به این تهاجم فرهنگی، به سمت و سوی فرهنگ ملی و مذهبی خودمان برگرداینم یکی از مسیرهایش همین ورزش است.

امیری خراسانی ورزش را شامل دو نوع همگانی و قهرمانی دانست و گفت: اگر چه در قالب ورزش قهرمانی می توانیم یک شورو نشاط اجتماعی بوجود آوریم ولی بحثی که در دسترس تر هست، ورزش همگانی هست.

وی افزود: ورزش همگانی را اگر در جامعه داشته باشیم، می توانیم بانوان را در یک چارچوب عرف و شرع مناسب وارد ورزش کنیم، چرا که بانوان وقتی یک فعالیت ورزشی مناسبی داشته باشند این سلامت به نسل بعدی به راحتی منتقل می شود.

وی به رشد ورزش همگانی در شهرستان ریگان اشاره و تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود از سال 93 تا 96 رشد خوبی داشته ایم که البته این آمار باید،  دو برابر یا دو نیم برابر افزایش یابد.

امیری خراسانی برگزاری جشنواره ها و پیاده روی های خانوادگی را نمونه هایی از این ورزش همگانی عنوان کرد و یادآور شد: اداره کل ورزش حاضر است در این راستا کمک هایی هم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برگزاری ورزش صبحگاهی و ورزش شامگاهی، هر بار به میزبانی یکی از ادارات و دستگاههای کرمان اشاره کرد و گفت: این برنامه می تواند به صورت هفتگی در شهرستان ریگان هم اجرا شود.

امیری خراسانی هیئت های ورزشی را متولی اصلی استعدادیابی و استعدادپروری دانست و افزود: هیئت استان باید برنامه ریزی کند تا هیئت های شهرستانی اجرا کنند.

وی با اعلام اینکه، افراد متخصص، مدیر، مربی، داور، ورزشکار و همه ی افراد در هیئت ها هستند، تصریح کرد: ادارات ورزش و جوانان تنها وظیفه ی نظارت و هماهنگی را دارند.

امیری خراسانی از سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان درخواست کرد: هیئت های ورزشی فعال این شهرستان را معرفی کند تا ضمن هماهنگی با رؤسای هیئت های ورزشی استان، جلساتی به صورت جداگانه با تک تک هیئت ها به منظور هماهنگی و همفکری بیشتر در خود شهرستان برگزار شود و مقدمات کار برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه مربیان، داروان  و ورزشکاران به صورت دوره های دانش افزایی برنامه ریزی شود.

وی بیان داشت: طی سال های گذشته 60 درصد منابع اداره کل به هیئت استان داده می شده و 40 درصد به هیئت های شهرستانی می رفت این در حالیست که ما طی سال 96 این سنت را تغییر دادیم و 60 درصد اعتباراتمان را در شهرستان ها توزیع کردیم.

امیری خراسانی گفت: براساس آمارهای موجود، نسبت به سال 93، در سال 96 کمکی که از سوی اداره کل ورزش به ورزش ریگان شده یک رقم 10 برابری بوده است.

وی از چاپ کتاب عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان تا انتهای این هفته خبر داد و افزود: ریز توزیع منابع و عملکرد اداره کل در بحث شهرستان های استان در این کتاب آورده شده است.

امیری خراسانی یکی از اقدامات اداره کل در سال 97 را توزیع یک پکیج ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان در شهرستان های استان عنوان و تصریح کرد: در مرحله ی نخست با یکسری کارخانجات تولید داخلی به منظور حمایت از کالای داخلی توافق صورت گرفت و بر این اساس، یک پکیج ورزشی در قالب 150 توپ فوتبال، 150 توپ فوتسال، 150 توپ والیبال، 150 البسه ورزشی تهیه شد تا در شهرستان های استان توزیع شود.

وی افزود: این سهمیه برای همه ی شهرستان ها هست و در مرحله ی نخست شامل شهرستان ریگان هم می شود.

امیری خراسانی تصریح کرد: دو تا از این پکیج ها در اختیار شورای ورزش ریگان قرار می گیرد تا خود شورا بحث سهمیه بندی روستاها را مصوب و بر این اساس، تجهیزات ورزشی توزیع شوند.

وی با تأکید بر پیگیری سیستم سرمایشی برای فضاهای سرپوشیده و روشنایی برای فضای باز این شهرستان، از فرماندار خواست: معین های اقتصادی برای راه اندازی زمین های گل هندبالی و  افزایش سرانه فضای ورزشی روستایی را معرفی کند.

امیری خراسانی ضمن تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد: سه شنبه رژه تریلی حمل خانه های ورزش روستایی را به عنوان تبلغ از جلوی اداره کل داریم و تلاش می کنیم تجهیزات این خانه های روستایی این هفته یا هفته ی آینده به شهرستان برسد.

 وی به سند توسعه ورزش قهرمانی و همگانی استان اشاره کرد و گفت: این سند از سال 93 استارد خورد و سال گذشته اصلاحاتی در آن انجام شد، بر این اساس،  نقش آموزش و پرورش در آن بیشتر دیده شد.

 امیری خراسانی با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه با آموزش و پرورش، بحث استعدادیابی باید با کمک آموزش و پرورش انجام شود، افزود: هیئت های ورزشی باید برای کشف استعدادها با آموزش و پرورش تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/ب

توزیع پکیج ورزشی در شهرستان های کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار