رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در همایش صهبای عدالت گفت: سال گذشته 300 هزار پرونده در استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه تعداد پرونده های ورودی کیفری که معیار وضعیت یک جامعه است در استان از 117 هزار پرونده به 76 هزار پرونده کاهش یافته است.

وی گفت : دستگاه قضایی کرمانشاه در بحث مجازات جایگزین حبس در کشور رتبه اول را کسب کرد که از این طریق 400 هزار ساعت خدمات عمومی عامه المنفعه را ارائه داده ایم.

عدلتخواه افزود : در زمینه جرائم خشن علاوه بر برخوردهای قاطع، اجرای مجازات ها در کمترین زمان انجام شده، بطوریکه دیگر شاهد وقوع چنین شرارت هایی در سطح استان نیستیم، چراکه اینگونه افراد می دانند اگر دست به سلاح ببرند در کمترین زمان ممکن اشد مجازات یعنی اعدام را برای آنها اجرا می کنیم.

وی افزود: همچنین ستاد تالیف قلوب دستگاه قضایی استان متشکل از روحانیون، ریش سفیدان، اعضای شورای حل اختلاف و نیروهای مسلح تاکنون موفق به انجام 80 فقره سازش بین خانواده های مقتولین و قاتلین شده است.

عدالتخواه گفت: دستگاه قضایی استان علاوه بر تلاش برای ایجاد سازش در پرونده های قتل، زمینه ایجاد امنیت برای خانواده های قاتلین را نیز فراهم می کند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

دستگاه قضایی کرمانشاه در بحث مجازات جایگزین حبس در کشور رتبه اول را کسب کرد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.