معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با کشور ترکمنستان ریشه‌های مشترک فراوانی داریم و مرز‌های ایران با ترکمنستان مرز‌های صلح و دوستی است.

مرز ایران ترکمنستان مرز صلح ودوستیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محمد رحیم نوروزیان در دیدار با معاون وزیر داخله ترکمنستان افزود: مخدوم قلی فراغی یکی از بزرگترین شاعران ترکمنی است که از جمله ریشه‌های فرهنگی مشترک ایران و ترکمنستان به شمار می‌آید و امید است حوادث روزمره دنیا باعث لطمه خوردن به این صلح، دوستی و ارتباط نشود.

وی افزود: امیدواریم این روابط حسنه پایدار باشد و دولت‌های دو کشور همیشه در کنار یکدیگر بوده و همکاری بیشتری با هم داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ایران در مبارزه با مواد مخدر جدی است و تاکنون صد‌ها شهید در این راه داده است، عنوان کرد: یکی از موارد حساسیت زا در مرز‌های ایران قاچاق مواد مخدر به دو کشور است و جمهوری اسلامی ایران ضمن حساسیت و توجه به این موضوع و برخورد جدی، آموزش قوانین و مقررات به رانندگان ترانزیت و مرزنشینان را در دستور کار خود قرار داده است.

نوروزیان گفت: با تجهیزاتی که جدیدا در مرز‌های ایران نصب شده است امیدواریم ورود مواد مخدر از طریق مرز‌های افغانستان و ترانزیت آن به کشور ترکمنستان کاهش یابد.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب کشور ترکمنستان در مرز‌ها گفت: تعدادی از رانندگان ترانزیت از برخورد‌های برخی مرزداران گله‌مند هستند که امید است نظارت و کنترل یشتری بر رفتار مرزداران از سوی کشور ترکمنستان صورت گیرد.

معاون وزیر داخله ترکمنستان هم در این دیدار گفت: ریشه‌های مشترک دو کشور به زمان‌های قدیم بر می‌گردد و اجداد و نیاکان دو کشور از دیرباز با یکدیگر دوست بودند و ایران و ترکمنستان علاوه بر مراودات اقتصادی دو کشور دوست و برادر هستند.

انتهای پیام//ح. ص.
 

دیدار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استداری استان با معاون وزیر داخلی ترکمنستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.