آمادگی ۴۸ پایگاه سنجش سلامت برای نوآموزان بدو ورود به دبستان/ برخی مدارس غیردولتی دانش آموزان را با صغر سنی ثبت نام می‌کنندکریمی با اشاره به اقدامات برای اجرای طرح سنجش نوآموزان از فعالیت ۴۸ پایگاه در این مورد خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به مدرسه با حضور شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران در مدرسه بهشت منطقه ۱۱ صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم کریمی با اشاره به اینکه سال گذشته سنجش برای ۱۰۱ نوآموز بدو ورود و ۱۱۵ هزار نوآموز پیش دبستانی انجام شد، گفت: امسال برای ۵۱۵ نوآموز بدو ورود و ۹۵ هزار نوآموز پیش دبستانی پیش بینی طرح سنجش را داشتیم.

وی ادامه داد: ۴۸ پایگاه اولیه و ۲ پایگاه تخصصی در غرب و شرق تهران آماده خدمات رسانی به خانواده ها هستند و اولیا بعد از نوبت‌گیری از طریق سامانه برای اجرای سنجش به مدارس نزدیک محل سکونت مراجعه می کنند.

انجام رایگان سنجش سلامت جسمانی برای خانواده‌های بی‌بضاعت

کریمی درباره هزینه طرح گفت: هزینه طبق دستور العمل ۲۵ هزار تومان و میزان نیم بهای آن ۱۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است همچنین برای برخی افراد ناتوان مالی این هزینه ها رایگان می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه ۴۷ پایگاه الف و ب و ۴۳۵ نیرو مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: در برخی پایگاه ها پزشک و در برخی مراقب سلامت حاضر هستند.

وی به چالش های اجرای سنجش سال گذشته اشاره و بیان کرد: گاهی اولیا به موقع ثبت نام نمی‌کردند و در آذرماه دفاتر آماری به دلیل کامل نبودن سنجش نوآموزان بسته نمیشد.

کریمی با اشاره به اینکه خانواده ها برای حصول نتیجه نیازی به حضور در پایگاه سنجش ندارند، گفت:سال گذشته صرفا وضعیت تحصیلی را دیدند و امسال وضعیت جسمانی هم در این سنجش وجود دارد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران با اشاره به اینکه انجام تست مجدد تا ۶ ماه مجاز نیست، بیان کرد: چنانچه شک و شبهه‌ای در روال ارزیابی وجود دارد باید این فرآیند بیش از ۶ ماه از اولین دوره سنجش گذشته باشد.

کریمی درباره جهش تحصیلی گفت: در برخی مدارس غیردولتی دانش آموزانی با صغر سنی را ثبت نام می‌کنند و برای رفع مشکل اصرار بر انجام جهش تحصیلی داشتند و سال گذشته از ۹۰۰ دانش آموز برای جهش بیش از ۵۰ نفر صغر سنی داشتند و با توجه به اینکه تست مجدد جهش تحصیلی در مدرسه نداریم با اعتراض برخی اولیا مواجه بودیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امیدواریم با حل مشکل سامانه سناد و جهش روال سنجش تا پایان شهریور به اتمام برسد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار