افزایش مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه به ۱۲ منطقه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شمار مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه به ۱۲ منطقه افزایش یافته است.

70 نفر از عناصر جبهه النصره در جنوب سوریه به هلاکت رسیدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک،  بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، شمار مناطقی که در جنوب سوریه روند مصالحه را پذیرفته‌اند به 12 منطقه افزایش یافته است.

بنا به بیانیه مرکز نظارت بر برقراری آتش‌بس وزارت دفاع  روسیه، طی 24 ساعت گذشته  در سوریه عناصر جبهه النصره به مناطق کاهش‌تنش و مواضع گروه‌های مسلحی که تازه به ارتش سوریه ملحق شده‌اند حمله‌های سنگینی انجام داده که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند این حمله‌ها را دفع کنند و شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.

در این بیانیه آمده است: در درگیری بین ارتش سوریه و عناصر جببه النصره 70 تروریست کشته شده‌اند و همچنین 4 خودروی نظامی و 14 کامیون حامل عناصر تروریستی منهدم شده‌است.

این بیانیه همچنین می‌افزاید تا روز یکشنبه شمار مناطقی که در جنوب سوریه روند مصالح را پذیرفته و به منطقه کاهش‌ تنش اضافه شده‌اند به 12 منطقه افزایش یافته است.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، پیش از عملیات بزرگ آزادسازی مناطق جنوبی درعا و قنیطره به گروه‌های مسلح هشدار داد که در صورت نپذیرفتن مصالحه و تحویل دادن سلاح، ارتش آن‌ها را هدف قرار خواهد داد.

محمد الخضر خبرنگار شبکه المیادین روز یکشنبه در خصوص پیوستن گروه‌های مسلح مناطق جنوبی به ارتش سوریه   گزارش داد:  گردان شباب السنه که در بصری الشام مستقر هستند و شمار آن‌ها به بیش از ۶ هزار تن می‌رسد، جیش الثوره (ارتش انقلاب) که در جنوب سوریه حضور دارند،  جیش العشایر که در مرز اردن مستقر است، لشکر‌های ۸ مارس و حمزه که در حومه غربی درعا حضور دارند و تعداد کل آن‌ها به بیش از ۲۵ هزار نفر می‌رسد تصمیم گرفته اند که در کنار ارتش سوریه به جنگ با جبهه النصره برخیزند.

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت و نیروی هوایی روسیه تاکنون توانسته بخش اعظم مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی را آزاد کند و تنها مناطقی در جنوب‌ غرب این کشور همچنان تحت اشغال نیروهای آمریکایی و  تروریست‌های تحت حمایت آنهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار