رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با برنامه‌ریزی، نقدینگی‌ در دست مردم را به سمت ساخت چنین پروژه‌های عمرانی هدایت و جذب کند.

هدایت نقدینگی‌های مردم به سمت پروژه‌های ثروت‌زا با حمایت دولت/ افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران- شمال تا چند ماه‌ آیندهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران- شمال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کار حیرت آوری توسط مهندسان انجام شده است، اظهار کرد: پروژه پرخرج و پرهزینه‌ای بود ولی از نظر ساختار مهندسی در سطح بالایی قرار دارد.

وی تأکید کرد: کار عظیمی انجام شده و حجم اصلی کار بر روی مهندسان و پیمانکاران داخلی بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه تجربیات زیادی در این پروژه وجود دارد، گفت: حجم زیادی از منطقه شامل تونل یا پل بزرگ پرهزینه‌ بوده و تمامی استانداردهای لازم در ساخت این تونل‌ها رعایت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در راستای ایمنی تونل‌ها و مقابله با آتش سوزی موارد مهمی رعایت شده و در ساخت پل‌ها نیز از نظر فنی تمامی نکات دیده شده است.

وی افزود: در طول مسیر آزادراه‌ها امکانات رفاهی مناسب نیز مدنظر قرار گرفته است.

لاریجانی با اشاره به اینکه کار بسیار ارزشمند و پر هزینه‌ای ایجاد شده است، گفت: ارتباط جدیدی بین تهران و شمال برقرار می‌شود که برای تفریح مردم جاده زیبایی ساخته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی  تأکید کرد: ‌پروژه آزاد راه تهران- شمال سال‌ها متوقف بوده و تفکر غلطی را در جامعه ایجاد کرده اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تلاش‌های دولت و بنیاد مستعضفان اقدمات امیدوار کننده‌ای صورت گرفته به طوری که قطعه یک این آ‌زاد راه در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: با ساخت این آ‌زاد راه حضور مردم در آزاد راه‌ها تسهیل و مسیر تهران به چالوس نیز 60 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون نقدینگی بسیاری در دست مردم است و اگر توجه شود این گونه پروژه‌ها ثروت زا و آبادکننده کشور خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دولت با حمایت خود باید نقدینگی مردم را به سمت چنین پروژه‌هایی هدایت کند، گفت: مردم باید توجه داشته باشند که رفتتن نقدینگی به سمت موارد جزئی تنها باعث افزایش مشکلات کشور خواهد شد و نفع و ثروتی برای کشور ایجاد نخواهد کرد.

لاریجانی افزود: ساخت چنین پروژه‌هایی ایران را آباد خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اوراق مشارکت یک روشی است که تضمین صد در صدی برای سود آن وجود دارد، گفت: این اوراق مشارکت ایران را آباد می‌کند و برای مردم منفعت و ثروت زا خواهد بود در نتیجه دولت باید زمینه این کار را فراهم کند.

وی تصریح کرد: آقایان درخواست داشتند از منافع اوراق که سال گذشته بود تا چند ماه آ‌ینده که فرصت آن باقی مانده بتوانند استفاده کنند مجلس هم تلاش می‌کند از این درخواست حمایت کند.

لاریجانی اظهار کرد: در این پروژه که حجم زیاد سرمایه گذاری را می‌طلبد بهتر است که بستر مشارکت مردم را فراهم کنیم تا نقدینگی به سمت کارهای آبادانی در کشور برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طول مسیر آزادراه به دلیل زیبایی‌ها می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال‌های جدید از جمله ساخت رستوران، هتل و اماکن تفریحی را باشد.

وی در پایان گفت: در صورتی که ظرف چند ماه آینده قطعه یک این آزاد راه افتتاح شود باید ساخت این اماکن آغاز شود تا زمینه اشتغال در این منطقه فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۲ تير ۱۳۹۷
ساخت راه آهن چابهار زاهدان به منابع مالی نیاز دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۴ تير ۱۳۹۷
چا مشکلات اقتصادی بر طرف نمیشه
آخرین اخبار