دهمین همایش سراسری شورا‌های حل اختلاف مرکز استان با حضور روسا، قضات، دبیران و اعضای شورا‌های حل اختلاف مرکز استان در سالن شرکت برق ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در مراسم دهمین همایش سراسری شورا‌های حل اختلاف مرکز استان با اشاره به این که تمام همت دستگاه قضایی استان در صدد حل و فصل کوتاه مدت مسائل و مشکلات قضایی مردم است گفت: ورودی پرونده‌ها به شعب شورا بسیار خوب است و رتبه پنجم کشوری را توانسته ایم ازآن خود کنیم.

 حیدری همچنین بر سعی قضات و دبیران و اعضای شورا‌های حل اختلاف بر صلح و سازش دعاوی قضایی تاکید کرد و افزود: در سال گذشته ۵۸ هزار پرونده از طریق صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است که ۳۷ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود و با احتساب این آمار از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی همچنین بر کیفی سازی رسیدگی به پرونده‌های مختلف قضایی، اتقان آرار صادره و پرهیز از اطاله دادرسی در محاکم قضایی و شورا‌های حل اختلاف استات تاکید کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان نیز در این مراسم با اشاره به این که ۳۳۷ شعبه شورا‌های حل اختلاف در استان وجود دارد گفت: ۱۶۵۶ نفر در این مراکر مشغول فعالیت هستند.

صمدی افزود:در سال گذشته از مجموع ۴۳۰ هزار پرونده‌ای که وارد دستگاه قضایی استان شده است ۲۰۹ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است که این میزان ۴۸ و هفت دهم درصد کل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

همچنین در این مراسم از قضات، دبیران و اعضای منتخب شورا‌های حل اختلاف استان و روسای حوزه‌های قضایی برتر تجلیل شد. شورا‌های حل اختلاف شورا‌های حل اختلاف و روسای حوزه‌های قضایی برتر تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ی

 

 

برگزاری دهمین همایش سراسری شورا‌های حل اختلاف

برچسب ها: دادگستری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.