مدیرعامل انجمن آسیب نخاعی اصفهان گفت: این انجمن با زیر پوشش قرار دادن 400 نفر از معلولان آسیب نخاعی گامی اساسی در راستای خدمت به این جامعه توانخواه برداشته است .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور گلناری خاطر نشان کرد : انجمن آسیب نخاعی اصفهان از حدود 12 سال پیش با هدف حمایت و رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی این قشر و همچنین آگاه سازی جامعه نسبت به ضرورت پیشگیری از ابتدا به این بیماری تاسیس شده است .

وی افزود : امیدواریم افراد جدیدی به ما اضافه نشود ؛ متاسفانه افکار عمومی از تبعات ابتلاء به این معلولیت ، آگاهی لازم را ندارد و ما وظیفه داریم با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اقشار مختلف مردم را با مشکلات و معضلات این بیماری آگاه کنیم .

مدیر عامل انجمن آسیب نخاعی اصفهان اظهار داشت : هرماه به طور میانگین حدود 10 میلیون ریال هزینه بهداشتی آسیب دیدگان نخاعی است و اگر این افراد دچار بیماری مضاعف از جمله ناراحتی کلیوی ، نارسایی تنفسی ، زخم بستر و بیماریهای قلبی و پوکی استخوان شوند ، این هزینه ها به صورت غیرقابل تصور افزایش می یابد .

به گفته وی ، مرکز حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان که در نوع خود در کشور بی نظیر است ، در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به حدود 400 نفر از آسیب دیدگان نخاعی است .

مدیرعامل این انجمن متفاوت بودن سن وسال و پایگاه اجتماعی افرادآسیب دیده را از جمله ویژگی های این قشر دانست و اظهار داشت : خدمات رسانی در این شرایط بسیار دشوارو مستلزم امکانات وسیع و اعتبار مالی مناسب است .

گلناری در خاتمه گفت : در حال حاضر انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی در زمینه خدمات بهداشتی ، درمانی ، امور فرهنگی وهنری ، مناسب سازی شهری و امور مشاوره ای مشغول به فعالیت است و به رغم مشکلات موجود ، توانسته است با کمک خیران و نیک اندیشان ، اقدامات موثر و قابل توجهی در این زمینه داشته باشد .

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: توانبخشی ، جانبازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.