رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه در نشست خبری هفته قوه قضائیه گفت: شورای حل اختلاف استان کرمانشاه سال 96 در بین شوراهای حل اختلاف کشور از نظر کیفیت آراء و نیز عدم نقض پرونده ها جزو استان های برتر کشور بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: از سال 94 تاکنون 90 پرونده قتل در ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان به سازش منجر شده است.

وی گفت : تعداد شعبات شورای حل اختلاف کرمانشاه را از 160 شعبه به 155شعبه کاهش دادیم که شامل شعبات صلحی(سازش) و شعبات حکمی هستند.

تجری افزود : تلاش کرده ایم تا در هرشعبه حداقل دو حقوقدان حضور داشته باشند.

وی افزود : آمار پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته 81 هزار و 887 پرونده بود که از این تعداد 15 هزار و 19 فقره پرونده به مصالحه انجامید.

تجری گفت : تعداد پرونده های ورودی به شعب سازشی استان شش هزار و 836 پرونده بود که 54 درصد این پرونده ها به سازش ختم شدند.

وی گفت : ستاد تالیف قلوب شواری حل اختلاف کرمانشاه در سال 94 تشکیل و از این سال تاکنون 175 پرونده قتل ورودی به این ستاد داشته ایم که از این تعداد 90 پرونده به سازش منتهی شده است که 74 پرونده با رضایت خانواده های مقتول بوده و 16 مورد نیز به جای قصاص درخواست دیه داشته اند.

به گفته این مسئول در حال حاضر تعداد 66 پرونده قتل در این ستاد به منظور ایجاد سازش در حال بررسی است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

90 پرونده قتل در ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان به سازش منجر شده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.