بیش از 600 عدد تراکت تبلیغاتی با شعار ما به کیسه های پلاستیکی نه می گوییم در فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ مواد غذایی در استان کرمانشاه توزیع شد.

زنگ خطر محیط زیست با مصرف کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ایفریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاهدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت:همه روزه تعداد بسیار زیادی کیسه های پلاستیکی توسط فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود این اقدام در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی و حذف کیسه های پلاستیک صورت پذیرفت.

یاوری افزود: متأسفانه
کیسه های پلاستیکی، به دلیل ارزان، بادوام، سبک، کاربردی و بهداشتی بودنشان برای حمل مواد غذایی و دیگر کالاها، در میان فروشندگان و نیز مصرف کنندگان بسیار محبوب شده و این امر سبب شده است که زنگ خطر برای محیط زیست به صدا در آید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت:
 مواد شیمیایی مختلف و عمدتاً سمی مانند زایلن، اکسید اتیلن و بنزن  بعنوان منشاء انواع بیماری ها و اختلالات در انسان ها شناخته شده اند. آنها نه تنها اثراتی منفی بر سلامت انسانها و حیوانات دارند، بلکه می توانند منجر به آلودگی هوا شده و درنهایت باعث آلودگی آب و تهدیدی دیگر برای انسانها، حیوانات و گیاهان شوند.

 وی تصریح کرد: برای برخورداری از یک محیط زیست پاک و سبز و سالم، مردم باید تلاش کنند هر زمان و هر جا که امکان پذیر است از جایگزین ها همچون کیسه های پارچه ای و با دوام و چندبار مصرف بجای کیسه های پلاستیکی استفاده نمایند.

یاوری در پایان گفت: امیدواریم با کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی سهم اندکی در نجات سیاره زمین و محیط زیست ایفا کنیم.

انتهای پیام/ز


همه روزه تعداد بسیار زیادی کیسه های پلاستیکی توسط فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.