سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: دولت باید طرح جامع اقتصاد و معیشت مردم برای تعیین برنامه مجلس را تهیه کند.

دولت طرح جامع اقتصاد و معیشت مردم را تهیه کندسیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جلسه امروز هیئت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: بر مبنای شرایط فعلی کشور و با توجه به بیانات صریح و شفاف مقام معظم رهبری در ارتباط با نقش مجلس جلسه‌ای تشکیل شد.

وی افزود: در جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی بر ارزیابی ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌‌های موجود در مجلس تاکید شد تا نقایص، ضعف‌ها و موانع شناسایی و بررسی شود و با یک استراتژی مشخص حرکت کنیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان با بیان اینکه مجلس باید نقش نمایندگی خود را به بهترین شکل ایفا کند تصریح کرد: همچنین در این نشست در مورد اعلام استراتژی و برنامه دولت در شرایط مباحثی مطرح شد، در غیر این صورت مجلس باید نقش نظارتی خود را ایفا کند، در حقیقت تعبیه طرح جامع اقتصاد و معیشت مردم برای تعیین حرف و برنامه مجلس ضروری است.

نقوی‌حسینی با تاکید بر نشست مشترک بین سه فراکسیون برای پیشبرد امور، اظهار کرد: در جلسه گفته شد که محور فعالیت‌های مجلس باید ثبات کشور و نظم بخشی به شرایط باشد زیرا مردم از مجلس انتظار دارند اقدام اساسی انجام دهد و تلاش جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس باید دولت را وادار به صحبت با مردم کند تا مردم در جریان امور به طور شفاف قرار گیرند؛ همچنین خانه ملت  باید استراتژی دشمن را به خوبی بشناسد و خلاف اهداف دشمن حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این جلسه به شدت با تعطیلی دو هفته‌ای مجلس تحت عنوان تعطیلات تابستانی مخالفت شد و قرار شد که فراکسیون درخواست کند که تعطیلی تابستانی مجلس لغو شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بنا بر مباحث مطرح در این نشست دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند تا بازار ارز و خودرو و سکه و غیره مدیریت شود زیرا بدون تردید رانت‌خواری در این عرصه وجود دارد و رونق تولید و اقتصاد داخلی تنها راه برون رفت کشور است.

نماینده ورامین با اشاره به اینکه  در این جلسه پیرامون انسجام و وحدت فراکسیون نیز پیشنهاداتی ارائه شد، افزود: پیشنهاد شد تا کارگروه سیاسی و کارگروه اقتصادی فراکسیون با قدرت و منسجم تشکیل شود.

وی ادامه داد: در کارگروه سیاسی باید دیپلماسی دولت مورد ارزیابی قرار گیرد و بحث بی‌توجهی رئیس جمهور به مسئله بررسی شود و کارگروه اقتصادی نیز باید روی محورهای اصلی اقتصادی بحث و برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار