قدردانی از ۴۰ قاضی و کارمند نمونه دادگستری گیلان

به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه از ۴۰ قاضی و کارمند نمونه دادگستری گیلان تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در آیین تجلیل از ۴۰ قاضی و کارمند نمونه دادگستری گیلان که به به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد گفت: شهدای ۷ تیر به ویژه شهید بهشتی نقش دستگاه قضا در حفظ و ارتقاء امنیت برای تسریع در روند توسعه را تسریع کرد وتحقق این امر مهم مستلزم تعامل و همدلی دست اندرکاران اجرایی با دستگاه قضا است.

وی با بیان اینکه محکمه قضایی آخرین مرجع حل و فصل اختلافات است بر ضرورت احترام به استقلال قضا تاکید کرد و افزود: برای تسریع در روند توسعه گیلان نقش آفرینی مجموعه بخش‌های حاکمیتی بر محور قانون و در مسیر تعامل بوضوح احساس می‌شود.

استاندار گیلان همچنین به ظرفیت‌های بالقوه و فراوان گیلان برای نیل به توسعه پایدار اشاره و خاطر نشان کرد: زمینه تحقق این هدف زمانی مهیا می‌شود که همه با هم با تعریف هدفی مشترک در مسیر ماموریت‌های محوله خویش با محوریت قانون حرکت کنیم.

احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری گیلان نیز تعامل و وحدت رویه برای تسریع در روند توسعه پایدار را از برنامه‌های مهم دادگستری برای تحقق و بسط عدالت عنوان کرد و گفت:برخورد با متخلفان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال و حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان از راهکار‌های مهمیا ست که بهره گیری از منابع استان را در پرتو عدالت تحقق می‌بخشد.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۶۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی گیلان رسیدگی شد به افزایش ۱۰ درصدی حجم پرونده‌های ورودی استان در این سال اشاره کرد و افزود: آسیب شناسی روند بروز اختلافات در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و مالکیتی از الزاماتی است که با وحدت رویه و همکاری مجموعه دستگاه‌های اثر گذار محقق می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

گرامیداشت هفته قوه قضاییه باتجلیل از ۴۰ قاضی و کارمند نمونه دادگستری در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.