محمد رسول کاظمی با انتشار پستی در صفحه توییتر خود خطاب به مدیر تلگرام، این موضوع را که چطور حریم خصوصی در این پیام‌رسان نقض شده را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو روز پیش محمد رسول کاظمی مدیر پیام رسان بومی آی‌گپ در خصوص ماهیت نرم‌ افزارهای هاتگرام و طلاگرام به افشای ابعاد جدیدی از این مسئله پرداخت. او در افشاگری خود از نظر فنی و تخصصی توضیح داده که هاتگرام و طلاگرام چگونه حریم خصوصی کاربران را در تلگرام نقض می‌کنند.

مدیر پیام‌رسان آی‌گپ معتقد است که نرم افزار های غیر رسمی به دلیل "Open Source" بودن تلگرام تولید می شوند. بدین معنا که کاربر می تواند با ایجاد یک پوسته، در نرم افزار تغییر ایجاد کند؛ همانند نرم افزار موبوگرام که حالت روح، تب بندی و امکانات مختلفی را اضافه کرده بود و هم اکنون نیز نرم افزارهای طلاگرام و هات گرام فیلترشکن داخلی به آن اضافه کرده که به وسیله آن فیلترینگ تلگرام را دور می زنند. طلاگرام و هات گرام علاوه بر اضافه کردن فیلترشکن، دسترسی های کاربران را نیز محدود می کنند؛ به عنوان مثال برخی کانال هارا مسدود و برای کاربران تبلیغ ارسال میکنند. این کار نرم افزارهای غیر رسمی تلگرام، خلاف قوانین برنامه های "Open Source" است.

محمدرسول کاظمی با انتشار پستی در صفحه توییتر خود خطاب به پاول دوروف مدیر پیام رسان تلگرام، با طرح سؤالی اعلام کرد که در این پیام‌رسان حریم خصوصی کاربران نقض می‌شود. کاظمی در توییتر نوشت:»

"چگونه هاتگرام و تلگرام طلایی، ورژن‌های غیررسمی تلگرام تمام قوانین شما را نادیده می‌گیرند؟

همه کاربران این دو ورژن به برخی از کانال‌ها و گروه‌ها و محتوای تلگرام اصلی دسترسی ندارند. آیا این حریم خصوصی در تلگرام است؟"

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار