مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در طی 20 سال گذشته 8 درصد تولید علم کشور توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پژشکی کرمانشاه انجام شده است.

8درصد تولید علم کشور از سوی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی استحسین زاده مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه     گفت:444 عضو هیات علمی دانشگاه  با نسبت 1/96 مقاله به هر عضو  هیات علمی  در زمینه تولید علمی کوشش می کنند  اما با توجه  به افزایش  تعداد اعضا هیات علمی این نسبت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی  کرمانشاه  در مقایسه  با سایر دانشگاه های هم طراز در سال 2017 در زمینه تعداد مقالات  و نیز مقالات بین المللی از وضعیت بهتری برخوردار  است.

 حسین زاده گفت: از نظر تعداد مقالات چاپ شده در مجلات  10درصد  برتر رشد مناسبی  در این دانشگاه مشاهده می شود.

وی افزود:حوزه معاونت  تحقیقات و فناوری  دانشگاه تلاش می کند تا بودجه  پژوهشی  صرف تحقیقات  کاربدی مبتنی بر نیازهای جامعه شود و فراخوان های  این معاونت  در زمینه اولویت های تحقیقاتی بر اساس جدول  بار بیماری ها هی جامعه است و مراکز تحقیقاتی  نقش موثری  در نیاز محور کردن تحقیقات  داشته اند.

حسین زاده گفت: 14 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فعالیت پژوهشی اشتغال دارد.

وی گفت: مراکز تحقیقات بیو لوژی پزشکی باروری و ناباروری  و توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت از جمله مراکزی  هستند که توفیقات چشمگیری به دست آورده اند سایر مراکز تحقیقات نیز  در ارزشیابی وزارت بهداشت در زمینه مراکز تحقیقاتی به توفیقات خوبی دست یافته اند.

 

انتهای پیام/ز

 

14 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فعالیت پژوهشی اشتغال دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.