رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکید این است که مسائل مربوط به خانواده در ابعاد مختلف و جامعه محور باشد و با راهکار‌های نوین به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،"یدالله موحد" رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست مشترک با مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از قضات خانم دادگستری گفت: خانواده در جامعه امروزی آسیب بسیاری دیده و عوامل مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در این مساله نقش داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها تبعات سنگینی برای کشور درپی داشته است افزود: قبل از انقلاب جمعیت شهری ۳۰ درصد و روستایی ۷۰ درصد بود، اما این رویه به هم خورده و تعادل ندارد و همچنان نیز در حال تغییر است، کما اینکه چنین ناهماهنگی تعارضاتی را درپی خواهد شد و ورودی به سیستم قضایی را هم بالا می‌برد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه یکی از ابزار‌های مهار جرم و ناهنجاری ها، کنترل اجتماعی است، گفت: کنترل اجتماعی همچنان در روستا‌ها بسیار بالا، اما در مراکز جمعیتی به شدت آسیب دیده است.

موحد سپس با اشاره به اینکه نیاز جامعه ما به کار و تلاش از جمله در حوزه خانواده، کودک و نوجوان بسیار زیاد است، تصریح کرد: ضروری است که نوجوانان کانون اصلاح و تربیت را با جامعه سازیش بدهیم، در غیر اینصورت نمی‌توان انتظار داشت آسیب‌های اجتماعی دامنگیر سایر افراد جامعه نشود.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که مسائل مربوط به خانواده جامعه محور شود، هرچند که تلاش‌های کنونی زیاد است، اما کافی نیست و باید با راهکار‌های جدیدتر به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخته شود.

همچنین در ادامه این نشست"محمدباقر اسلامی" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه به ویژه شهید دکتر آیت الله بهشتی اظهار داشت: در سنوات اخیر تعامل دادگستری کرمان با استانداری در نوع خود بی سابقه بود و همین امر موجب شده تا هم ما از خدمات استانداری در زمینه خانواده و امور اجتماعی برخوردار شویم و هم استانداری از نتیجه اقدامات مجموعه معاونت اجتماعی دادگستری بهره ببرد، از این رو همچنان نیازمند استمرار این نگاه تعاملی هستیم.

وی با بیان اینکه هجمه آسیب‌ها زیاد است گفت: اقدامات گسترده‌ای در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است و چنانچه حمایت‌های رییس کل دادگستری نبود با مشکلات فراوانی در این بخش روبرو بودیم.

اسلامی تصریح کرد: برنامه ریزی راجع به حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اطفال و بانوان و به خصوص تمرکز بر وضعیت اشتغال زنان سرپرست خانوار بسیار مهم بوده و ضروری است با ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی گامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشت.

"فاطمه سادات حسینی" مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز با یادآوری اینکه تعامل خوبی بین استانداری از جمله اداره کل امور بانوان و دادگستری وجود دارد بیان داشت: نکته حائز اهمیت در این تعامل این است که در مباحث ساختاری و علمی با استفاده از کمک همکاران دادگستری، قضات و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، گام‌های مهمی برداشته شده از جمله اینکه مصوب شده است کمیته حقوقی و قانونی خانواده و حقوق زنان در کرمان تشکیل شود تا بتواند دغدغه‌های مردم و مسوولین را منتقل کند.

وی ادامه داد: تاکنون یکسری خلا‌های قانونی و چالش‌ها در زمینه مسائل حقوقی و خانواده را شاهد بوده ایم که در این راستا کارگروهی جهت بررسی مسائل حقوقی زنان تشکیل شده است و به بررسی چالش ها، تنگنا‌ها و بازنگری حقوق زنان و خانواده می‌پردازد.

حسینی تصریح کرد: باتوجه به شرایط استان کرمان، سند سلامت حقوق کودک نیز تدوین خواهد شد، همچنین ساماندهی محتوا و شیوه‌های آموزش در مهدکودک‌ها نیز در دست اقدام است تا با این شیوه به مهد‌های کودک یک بسته آموزشی مشخص، مدون و یکپارچه ارائه شود.

یادآوری می‌شود: در پایان این نشست از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری از جمعی از قضات خانم دادگستری کرمان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ی

سند سلامت حقوق کودک تدوین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار