مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: بیشتر روستا‌های حاشیه شیراز با استفاده از انشعاب غیر مجاز آب آشامیدنی را بی رویه مصرف می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ الله بخش نظرپور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز همزمان با هفته صرفه جویی و مصرف بهینه آب بیان کرد: ۲۳ درصد از آب تولیدی در کلان شهر شیراز، هدررفت تلقی می‌شود که بخش عمده‌ای این آب از انشعابات غیر مجاز مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب بر مسدود کردن انشعابات غیر مجاز و تبدیل آن به انشعاب مجاز تاکید دارد افزود:دراین زمینه گشت‌های نظارتی فعال بوده و این انشعابات در ماه‌های گذشته در ۱۳ روستای حاشیه شیراز اصلاح شده است.

نظرپور تصریح کرد: سامانه توزیع آب در بسیاری از روستا‌های حاشیه شیراز از جمله گویم، محمودیه، اکبرآباد و بسیاری از روستا‌های دیگر که به کلان شهر شیراز متصل شده، در ماه‌های گذشته ساماندهی و اصلاح شده اند که انشعاب مجاز به ساکنان این مناطق داده شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه شیراز کلان شهری با ویژگی مهاجرپذیری بوده و هر روز بر جمعیت روستا‌های اطراف و جمعیت شهر اضافه می‌شود، ادامه داد: تامین آب شرب شیراز با چالش‌هایی خاص همراه است، که در فصل تابستان حداقل ۲۰ درصد به جمعیت شهری شیراز افزوده می‌شود، که افراد بسیاری از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و شهرستان‌های جنوبی استان فارس فصل تابستان در شیراز ساکن می‌شوند و از این رو مصرف آب در تابستان به شدت افزایش می‌یابد.

نظرپور اضافه کرد: سالانه ۲۰ هزار بازدید از انشعابات آب در شیراز انجام می‌شود که حدود ۶ هزار انشعاب غیر مجاز هر سال تبدیل به انشعاب مجاز می‌شود.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه استفاده غیر مجاز از آب در شیراز به سامانه ۱۲۲ گزارش دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با تاکید بر بحران کم‌آبی، به عواملیاز جمله کمبود بارش، خشکسالی، افزایش جمعیت، تاثیر مهاجرت و نداشتن الگوی مناسب مصرف در بخش‌های مختلف گفت: امسال در فارس با ۶۵ درصد کاهش بارش به نسبت میانگین بلندمدت و در شیراز با ۵۱ درصد کاهش بارندگی مواجه هستیم.

نظر پور با اشاره به اینکه ۷۷ درصد از کل آب مصرفی شیراز را منابع آب زیرزمینی تامین می‌کنند بیان کرد: عمق چاه‌های آب شیراز در سال‌های گذشته حداکثر ۲۰۰ متر بود که امروز حفر چاه برای برداشت آب به ۳۰۰ متر رسیده است.

گفتنی است، هفته صرفه جویی و مصرف بهینه آب از اول تیر ماه امسال آغاز شده است.
انتهای پیام/ت

مصرف آب در روستا‌های شیراز بوسیله انشعابات غیر مجاز

برچسب ها: مدیریت بحران ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار