معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور از رفع تداخل در ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور طی دو سال گذشته خبر داد.

رفع تداخل اراضی در ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علیرضا اورنگی در کارگروه ملی رفع تداخلات اراضی در شهرکرد، یکی از وظایف وزارت جهادکشاورزی را رفع تداخل منابع ملی و دولتی با اراضی غیر ملی بیان کرد و گفت: در این راستا از سال ۹۴ تا کنون، بیش از شش میلیون هکتار از اراضی در کارگروه‌های استانی و شهرستانی در سطح کشور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

وی افزود: در این بررسی‎ها بخش از اراضی به نفع دولت به ثبت رسید و بخشی هم که در اجرای مقررات از حقوق اشخاص تضییع شده بود در اختیار مردم گذاشته شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: در این مدت حدود ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور رفع تداخل شد و از وضعیت ملی به غیر ملی تغییر یافت.

وی ادامه داد: طبق احکام قانون برنامه ششم توسعه و در راستای اجرای ماده ۳۷، وزارت جهادکشاورزی موظف است تا پایان این برنامه بیش از ۲۰ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور را با رفع تداخل، دارای کاداستر و سند کند. 

گفتنی است: معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور به منظور بهره برداری از طرح یکپارچه سازی ۱۸ هزار هکتار زمین زراعی، افتتاح ساختمان مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی و ۴۰ طرح بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/خ

اجرای طرح کاداستر در ۲۰ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار