کتاب "کاهش زیستی آهن فریک" در گیلان منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛سعید رهسپار مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: کتاب "کاهش زیستی آهن فریک" تدوین دکتر نسرین قربان زاده و دکتر محمد باقر فرهنگی اعضای هیأت علمی گروه علوم و مهندسی خاک از سوی انتشارات دانشگاه گیلان منتشر شد.
وی افزود: مطالعه فرایند کاهش زیستی آهن فریک در زیست بوم‌های طبیعی از دیدگاه زیست محیطی و کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این کتاب نیز تلاش شده است که به بیان پژوهش‌ها و پیشرفت‌های تازه در این زمینه پرداخته شود و برخی جنبه‌های مفید برای پژوهش‌های آینده در رابطه با این فرایند مورد بررسی قرار گیرد.
مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: در این کتاب به پرسش‌هایی همچون پیامد فرایند کاهش زیستی بر حاصل خیزی خاک و کاهش و سرنوشت آلاینده‌ها در شرایط طبیعی، تغییر ویژگی‌های شیمیایی سیستم‌های آبی (آب سطحی، آب زیرزمینی و آب شیرین) و اینکه پیامد‌های متقابل میکروب کانی رسی بر چرخه‌های جهانی کربن، نیتروژن و فسفر به چه شکلی است، پاسخ داده می‌شود.
سعید رهسپار تصریح کرد: این کتاب در ۱۰ فصل تدوین شده است و می‌تواند برای متخصصان علوم خاک، زیست شناسی، محیط زیست، بیولوژی و میکروبیولوژی مفید باشد.

انتهای پیام / ق

تدوین و انتشار کتاب "کاهش زیستی آهن فریک" در دانشگاه گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.