محققان در سراسر جهان موفق به طراحی ابزاری شده‌اند که به کمک آن می‌توان زندگی راحتی داشت.

شب‌ها بر روی بالشت هوشمند بخوابید و صبح ها به کمک ساعت هوشمند برخیزیدبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از فناوری‌ در برابر افراد می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات فناورانه بپردازیم.

بالشت هوشمندی که موقعیت سر شما را تنظیم می‌کند

 بالشتی که در هنگام خواب زیر سر می‌گذارید اهمیت بسیاری دارد زیرا به کمک همین بالشت‌ها است که می‌توانیم شب‌ها خوابی راحت داشته باشیم و ازبسیاری از بیماری‌ها مانند گردن درد جلوگیری کنیم،  به تازگی محققان موفق به تولید بالشی شده‌اند که به صورت هوشمند ارتفاع سر را هنگام خواب تنظیم می‌کند، همچنین می‌توان به کمک یک برنامه تلفن همراه بالشت هوشمند را کنترل کرد تا اگر تلفن همراه زنگ خورد، بالشت بلرزد و فرد را از خواب بیدار کند.


بیشتر بخوانید:  از ساخت خانه در ۲۴ ساعت تا دوربینی که دوست و دشمن را شناسایی می‌کند


با بوی خوش از خواب برخیزید

بیدار شدن از خواب با استنشاق رایحه‌های مطبوع برای افراد لذت‌بخش هستند در همین راستا به تازگی ساعتی طراحی شده که صبح‌ها علاوه بر هزنگ خوردن، رایحه خوشبویی هم پخش می‌کند تا کاربران آ‌رام از خواب برخیزند.

کپسول‌های مختلف در رایحه‌های  درخت کاج، شکلات، وانیل و شیر را می‌توان در این ساعت قرار داد تا افراد صبح‌ها پس از شنیدن صدای زنگ با استنشاق رایحه‌های مطبوع از خواب بیدار شوند.


بیشتر بخوانید: از ابزاری که در جام جهانی به کمک فوتبالیست‌ها می‌آید تا دستبندی که فکرتان را می‌خواند


با این مسواک، دندان‌های خود را به راحتی تمیز کنید

امروزه فناوری هوش مصنوعی رونق بسیاری پیدا کرده است به طوریکه به کمک این فناوری می‌توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد، برای مثال یکی از شرکت‌های فناور موفق شده است که اولین مسواک مبتنی بر هوش مصنوعی را طراحی کند‌، به کمک این مسواک می‌توان به راحتی هرچه تمام‌تر دندان‌ها را مسواک زد یعنی نقاطی که در دسترس نیستند همراه با  تراشه کم‌ مصرف تمیز می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار