مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان قزوین گفت: کمبود آب آشامیدنی شهر قزوین و آبیک تا نیمه تیرماه حل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان در نشست خبری افزود: پارسال مشکل آب مهرگان و محمدیه برطرف شد و امسال هم تا پانزدهم تیرماه مشکل تامین آب شهرقزوین و آبیک برطرف می‌شود.

بیرنوندی، استاندارد سرانه مصرف هر فرد در شبانه روز را ۱۵۰ لیتر اعلام کرد و گفت: تاکستان و البرز بیشترین و کمترین مصرف را دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در استان ۸۱ میلیون متر مکعب در سال آب استحصال می‌شود که ۱۸ و نیم درصد آن به علت فرسودگی شبکه‌ها و لوله‌های غیر مجاز، هدر می‌رود.

بیرنوندی با اشاره به فرسودگی ۲۵۰ کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب دراستان، اعتبار اصلاح آن را ۱۵ میلیارد تومان برآورد کرد که تا پایان سال با کمک بخش خصوصی اصلاح می‌شود.

وی با اشاره وضعیت آب شرب استان گفت:در ۹۹ درصد از آزمایش ها، میزان باکتریا لوژی، فلزات سنگین وکلر موجود در آب مجاز و از استاندارد‌های کشوری هم بالاتر است.

مدیرعامل آبفای شهری همچنین از آغاز فعالیت آزمایشی تصفیه خانه محمود آباد خبر داد.

بیرنوندی درباره تصفیه خانه شهر‌های شال و آبگرم هم گفت: این دو طرح با ۱۶ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی، حجم فروش آب استان در سال را ۶۶ میلیون متر مکعب بیان کرد و گفت: ۲۶ ایستگاه پمپاژ در استان با ظرفبت ۳۲۲ هزار متر مکعب در استان فعال است که وظیفه تامین فشار متعادل آب در سطح شهر‌ها را دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین با اشاره به ظرفیت ۵۸ هزار متر مکعبی تصفیه خانه‌های استان گفت: ۶۲ درصداز جمعت استان (۲۴۰ هزار نفر) زیر پوشش شبکه فاضلاب استان است.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان  قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار