سردار محمد مسعود زاهدیان به مناسبتی سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر یادداشتی را منتشر کرد.

نقش گوش سپردن به نیازهای کودکان و نوجوانان در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدربه گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در یادداشتی به مناسبتی سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نوشت:

«جامعه جهانی در سال 1987 میلادی، مواد مخدر را به عنوان تهدید و مشکل جهانی مورد توجه قرار داد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این سال، روز 26 ژوئن هر سال را به عنوان روز جهانی مواد مخدر به رسمیت شناخته و دولت ها همه ساله در این روز با طرح معضلات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها و ارائه آموزش و تبلیغات ویژه به عموم مردم و اقشار مختلف، سطح آگاهی ها را در مقابله با این تهدید جهانی ارتقاء می بخشند و سازمان ملل متحد ( دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر) همه ساله شعاری را برای ایجاد عزم همگانی تر در فرایند مبارزه با مواد مخدر انتخاب و اعلام می کند.در سال گذشته شعار "ابتدا گوش کن" به عنوان شعار جهانی انتشار یافت و به لحاظ اهمیت آن برای سال جاری نیز همین شعار مطرح گردید.

مهارت گوش سپردن به کودکان و نوجوانان اولین گام برای کمک به آنها در مسیر رشد سالم و امنیت آنها در برابر انواع آسیب های اجتماعی و خصوصا سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها و تأثیرات منفی آنها است.

اعتیاد به مواد مخدر به عنوان مهمترین آسیب اجتماعی در جوامع مختلف چالش های مختلفی را ایجاد نموده است و در جامعه امروزی ما نیز مواد مخدر به عنوان بستر بروز جرایم و ناهنجاری های مختلف به عنوان پدیده ای نامطلوب معضلات بسیاری همانند؛ جرایم خشن، طلاق، فحشا، کودکان کار، ناهنجاری های روحی و روانی، اختلال در نظام اقتصادی و پولی، شکاف های اجتماعی و بهداشتی و ... را ایجاد نموده است.

نقش اقشار مختلفی همانند سیاستمداران، شهروندان، والدین، معلمان و جوانان در مبارزه با مواد مخدر برای مشارکت و پیشبرد رویکردهای مردم محور و متوازن در مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها انکار ناپذیر است.

آغاز دوره نوجوانی تا پایان آن بحرانی ترین مقطع سنی برای شروع مصرف مواد مخدر و روانگردان ها است که می توان با ایجاد درک صحیح از معضلات و اختلالات نوجوانان در این دوره با مداخله به موقع، صحیح و اصولی به جوانان و نوجوان، از بسترهای بحرانی پیشگیری و دوری کرد.

گوش سپردن به نیازهای کودکان و نوجوانان به امنیت، سلامت، تندرستی و توانایی بخشیدن به استعدادهای آنها، کمک می کند لذا سرمایه گذاری صحیح و موثر در خانواده ها، مدارس و جوامع در کاهش اثرات سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها بسیار موثر است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار