مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تلاش برای مدیریت پساب‌های صنعتی نتیجه بخش بوده و می‌توان گفت: موفق‌ترین بخش مدیریت پساب، مدیریت پساب‌های صنعتی در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان  بیان داشت: منابع آلاینده در حوزه پساب‌ها به زهاب‌های کشاورزی، فاضلاب‌های صنعتی و فاضلاب‌های شهری و انسانی طبقه‌بندی می‌شوند که در این 3 حوزه به دلیل آن که بخش صنعت به ویژه در سال‌های اخیر به بخش خصوصی واگذار شده  است .

وی افزود: تلاش‌های ما برای مدیریت پساب‌های صنعتی نتیجه بخش بوده و می‌توان گفت موفق‌ترین بخش مدیریت پساب، مدیریت پساب‌های صنعتی در خوزستان است.

لاهیجان زاده بیان داشت: دلایل موفقیت در مدیریت پساب صنعتی در استان اعمال قانون عوارض آلایندگی و مسایل حقوق است که البته اهالی صنعت در سال‌های اخیر متوجه شده‌اند که محیط زیست و مدیریت منابع آب و انرژی، ارتباط مستقیم با مسایل اقتصادی آن واحد دارد لذا ما در این حوزه مشکل عمده ای نداریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در مقابل نمی‌توان برای حوزه فاضلاب انسانی و شهری عوارض آلایندگی یا مسایل حقوقی را اعمال کرد به عنوان مثال خروجی فاضلاب شهری که به رودخانه می‌ریزد را نمی‌توان پلمپ کرد.

انتهای پیام/م

اهمیت ساماندهی فاضلاب صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۷ تير ۱۳۹۷
فکری بحال خشکسالی و کمبود آب در کشور کنید