مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت:از ابتدای امسال تاکنون یک هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلوها در مرکز استان شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛بنی اسدی مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت:از ابتدای امسال تاکنون یک هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلوها در مرکز استان شده است.

 

وی افزود:پیش بینی می شود امسال 2 هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خرید تضمینی شود.
بنی اسدی گفت:قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری 13 هزار ریال تعیین شده و یک مرکز خرید در شهرستان فعال است.


مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه سطح زیرکشت گندم این شهرستان یک هزار و 670 هکتار است،افزود:پیش بینی می شود در سال جاری از این سطح چهار هزار تن محصول برداشت شود.


وی اظهار کرد:بر اثر خشکسالی،سیل و تگرک در سال جاری تولید گندم شهرستان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش دارد و در مجموع خشکسالی های چندین سال تولید محصول گندم را کاهش داده به طوری که بسیاری از اراضی دیم شهرستان دیگر کشت نمی شود.


بنی اسدی یادآور شد:بک کراس روشن، پیشگام، افق، روشن و سیروان از ارقام گندم تولیدی شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه عنوان کرد:در مجموع 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکشت محصول جو است که اکثر این محصول به مصرف دام می رسد.


مساحت زیرکوه 9 هزار و 185 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

 ۱۰۰۰ تن گندم در زیرکوه خرید تضمینی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.