گوشه‌ای از زندگی نامه شهید كریم بیگ زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهید كریم بیگ زادهبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید کریم بیگ زاده یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید کریم بیگ زاده سال ۱۳۴۲ در روستای شیخ احمد از توابع شهرستان نقده به دنیا آمد. او دارای خانواده مذهبی و متدینی بود. در همان ابتدای زندگی به علت فقر مالی خانواده، از نعمت تحصیل علم و دانش بی نصیب ماند و در کنار پدر بزرگوارش به کار مشغول شد. او از تبار ساده دلان پاک روستایی بود که دوران زندگی کوتاه و پر تلاشش از ۲۳ بهار بیشتر نگذشت.

صداقت در کردار و رفتار و تواضع و فروتنی از ویژگی‌های خاص این شهید بود. پدر بزرگوارش در تربیت فرزندانش نهایت سعی و کوشش را به خرج می‌داد تا آن‌ها را افراد مفید به حال جامعه بار بیاورد و الحق نیز فرزندان رشید و دلاور و متدینی به جامعه تحویل داد.

این شهید بزرگوار همیشه سعی می‌کرد که نمازش را اول وقت بخواند و تا آنجا که می‌توانست از منکرات پرهیز می‌کرد. اخلاق خداپسندانه و رفتار شایسته ایشان باعث احترام و تکریم اطرافیان می‌شد و در میان روستاییان دارای اعتبار و نفوذ کلام خاص بود و همیشه احترام بزرگتر‌ها را رعایت می‌کرد و به دیگران نیز رعایت احترام بزرگتر‌ها را سفارش می‌کرد.

این جوان مسلمان در کنار محرومیت و رنج به تلاش خستگی ناپذیر دست می‌زد و زندگی خود را سر و سامان می‌بخشید.

در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شهید کریم بیک زاده همدوش دیگر مردم مبارز وارد صحنه مبارزه با طاغوت شد و در اکثر راهپیمایی‌های اوایل انقلاب حصوری فعال داشت.

ایشان پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه خون هزاران شهید پاکدل می‌دانست و معتقد بود که برای حفظ این انقلاب باید تاپای جان ایستاد و از فرمان مقام ولایت فقیه اطاعت نمود. او تنفر و انزجار عجیبی از منافقین و عناصر ضدانقلاب و مزدوران در دل داشت و همیشه آن‌ها را دشمن انقلاب و دشمن خدا می‌نامید.

با تشکیل بسیج مستضعفین جهت خدمت و دفاع از میهن اسلامی و صیانت از انقلاب اسلامی کمر همت بست و به عضویت بسیج درآمد. ایشان مدت‌های زیادی در منطقه کردستان به نبرد با دشمنان انقلاب پرداخت و در چندین درگیری با ضدانقلاب شرکت و از خود دلاوری‌ها و رشادت‌های فراوان به جای گذاشت.

ولی سرانجام این شیر مرد پاک نهاد در تاریخ ۶۵/۵/۲۲ در منطقه سرشاخان از توابع نقده به همراه دیگر برادر شهید خود (عزیز بیگ زاده) در حین درگیری با منافقین و ضدانقلاب مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. پیکر پاک این شهید همراه با برادر شهیدش و ۲۰ نفر از همرزمانش با حضور انبوه امت همیشه در صحنه تشییع و در گلزار شهدای محمد یار به خاک سپرده شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.