رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت:ابعاد متفاوت شهید بهشتی چه از جنبه وراثت، چه از جنبه تربیتی و کسب بهره از اساتید بزرگ، باعث شده تا از شهید بهشتی یک چهره کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بسازد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: ایام هفته قوه قضاییه به مناسبت فاجعه 7 تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی و دیگر یاران ایشان است و مناسبت‌هایی برای این روزها در پیش داریم مانند شهادت حمزه سید‌الشهدا، رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی و شهادت آیت‌الله صدوقی را که در 11 تیر اتفاق افتاد.

وی با بیان این‌که شهید بهشتی چهره فاخر و نامدار استان اصفهان و از مفاخر کشور و امت اسلامی بود، افزود: ابعاد متفاوت شهید بهشتی چه از جنبه وراثت، چه از جنبه تربیتی و کسب بهره از اساتید بزرگ، باعث شده تا از شهید بهشتی یک چهره کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بسازد.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این‌که شخصیت شهید بهشتی هنوز برای برخی شناخته شده نیست، عنوان کرد: شهید بهشتی نیاکان بزرگ و نامداری چه از ناحیه پدر و چه از ناحیه مادری داشت، شهید بهشتی در یک چنین خانواده‌ای تربیت شد، اساتیدی چون مرحوم ارباب در اصفهان از اساتید ایشان بود و در قم نیز اساتیدی چون آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) را درک کرد.

وی با بیان این‌که یکی از خصوصیات شهید بهشتی این است که کلان‌نگری در مسائل مختلف باعث می‌شد تا به کارهای بنیادی و کلیدی بیشتر بپردازد، تصریح کرد: قبل از انقلاب حرکت‌هایی که شهید بهشتی در ابعاد فرهنگی و تربیتی انجام داد، شاخص بود، در آن سال‌هایی که بین روحانیت و دانش‌آموزان و دانشجویان فاصله زیادی بود، مدرسه‌ای را تأسیس می‌کند و خود مدیریت آن را به دست می‌گیرد تا این فاصله بین دانش‌آموزان و روحانیت برداشته شود.

بهشتی‌نژاد با اشاره به اقدامات سیاسی در کنار اقدامات فرهنگی برای مبارزه با رژیم سلطنتی، مطرح کرد: شهید بهشتی به کمک شهید باهنر کتابی را برای مدارس تألیف کرد که مفاهیم دینی را در آن گنجانده بود، شهید بهشتی برای مدرسه علمیه حقانی یک برنامه‌ریزی 17 ساله انجام داد تا طلاب در آن یک سیر علم‌آموزی را طی کنند.

وی با بیان این‌که شهید بهشتی در سال‌های اوج انقلاب نقش کلیدی داشت، به تعبیرهایی از امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: امام(ره) می‌فرمود من به عقل، علم و ایمان شهید بهشتی ایمان دارم، مسؤولیت دستگاه قضایی پس از انقلاب به شهید بهشتی سپرده شد، دستگاه قضایی که فاسد و طاغوتی بود و شهید بهشتی باید تمام نابسامانی‌های گذشته را چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ سیستم قضایی، بازسازی و تدوین کند.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به تحول دستگاه قضایی کشور توسط شهید بهشتی در همان مدت محدودی که در دستگاه قضایی مشغول به کار بود، ادامه داد: تدوین قانون اساسی برای یک نظام نوپا کار ساده‌ای نبود و این مدیریت ارزشمند به شهید بهشتی واگذار شد تا به کمک فقهایی که در مجلس خبرگان بودند، قانون اساسی تدوین شود، مرحوم شهید بهشتی از کسانی بود که اصل ولایت فقیه را در قانون اساسی قرار داد.

وی با بیان این‌که مرحوم شهید بهشتی در 7 دقیقه تمام نظام‌های سیاسی دنیا را به همراه نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه برای بنی‌صدر توضیح داد و بنی‌صدر نتوانست جوابی به شهید بهشتی بدهد در حالی که تا پیش از این، اصل ولایت فقیه را دیکتاتوری می‌دانست.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به هجمه‌های شدید علیه شهید بهشتی، افزود: شهید بهشتی با متانت تمام هجمه‌ها و تهمت‌ها علیه خود را تحمل می‌کند و این نشان می‌دهد چه تربیتی داشته است که برای رسیدن به هدف مقدس خود، تمامی خارها و ناملایمات را تحمل کرده است، به یاد ندارم حتی یک مورد با کسانی که به وی تهمت و افترا می‌زدند، برخورد کرده باشد چرا که معتقد بود خدا از مؤمنان دفاع می‌کند.

وی با بیان این‌که دشمن هیچ فرقی نمی‌کند، یادآوری کرد: آمریکا همان آمریکای 40 سال پیش است با این تفاوت که تجربه بیشتری نسبت به عناد و خباثت علیه ایران پیدا کرده است، یک لحظه نبوده است که دشمنان دست از عناد کشیده باشند و از طرفی ملت ما نیز در برابر این هجمه‌ها آبدیده شده است و تمام این دوران‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اما دشمن هم چنان فعال است.

بهشتی‌نژاد با بیان این‌که به علت بصیرت ملت، دشمن نتوانسته آن طور که می‌خواسته عمل کند، هرچند که صدماتی را زده‌اند، گفت: در شب ششم تیر ماه همان سالی که شهید بهشتی و یارانش شهید شدند، واقعه ترور آیت‌الله خامنه‌ای رخ داد و 2 روز بعد حادثه ترور شهید بهشتی و یارانش رخ داد.

وی در پایان مطرح کرد: در جریان اخیر و در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) همگی دیدیم که ایشان چه تحلیل دقیقی از شرایط فعلی کشور کردند، ایشان در شعار سال فرمودند که بیش از همه مردم را مخاطب سخنان خود دانستند چرا که همراهی مردم بیش از هر چیز لازم است، جنگ اقتصادی و جنگ روانی بخشی از توطئه‌های دشمن علیه ایران است و بنا به قول رهبر معظم انقلاب، مشکلی در کشور نیست مگر این که راه حل آن هم باشد.

 

انتهای پیام/م

 

سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.