امام جمعه بهمن:

قوه قضائیه مورد هجمه شدید دشمنان

امام جمعه بهمن گفت: قوه قضاییه از دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار کشور است که شدیداً مورد هجمه و حمله دشمنان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الاسلام علیزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بهمن گفت: مجلس یکی از نهاد‌های بسیار مهم در کشور است که دشمن با نفوذ در مجلس درصدد است تا برخی از معاهدات خلاف مصالح کشور را به تصویب برساند.

علیزاده با تأکید بر اینکه کنوانسیون و قانون مبارزه با تروریسم یا پول‌شویی یک دام است، افزود: عده‌ای که می‌گویند اگر FATF تصویب نشود اوضاع بدتر می‌شود، روزی هم می‌گفتند اگر برجام تصویب شود کشور گلستان می‌شود. درحالی‌که برجام یک تجربه بود و ما باید از تجربه‌ها درس بگیریم، در غیر این صورت قطعاً ضرر خواهیم کرد.

امام‌جمعه بخش بهمن افزود: اگر FATF اجرا شود مجبوریم اطلاعات اقتصادی شرکت‌های خود را به بیگانگان بدهیم و دچار خود تحریمی شویم؛ چراکه فشار برای محصور کردن ایران در خاک خود از طریق طرح‌هایی همچون FATF، از اهداف و برنامه‌های دشمن است.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار کشور که شدیداً مورد هجمه و حمله دشمنان قرار دارد، قوه قضائیه است که به گفته رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین وظایف آن ایجاد امنیت خصوصاً در مسئله اقتصادی و مبارزه قاطع و سریع با مفاسد است.

علیزاده با اشاره به اینکه دست‌های پشت پرده تلاش دارند اقتصاد کشور و بازار کسب‌وکار مردم را مختل کنند، اضافه کرد: ما نسبت به وضعیت معیشت، کسب‌وکار، خودرو، ارز و دلار گله‌مندیم و از دولت می‌خواهیم چاره‌اندیشی کند، اما اجازه سودجویی هم به دشمنان نمی‌دهیم.

خطیب جمعه بخش بهمن عنوان کرد: عده‌ای سودجو قصد داشتند در ماجرای کازرون، کامیون داران و تعطیلی بازار تهران در امنیت و آرامش کشور اخلال ایجاد کنند؛ لذا دولتمردان باید با تلاش جهادی و شنیدن صدای مردم جلوی سودجوییِ عمله‌های دشمن را گرفته و قوه قضائیه هم با اخلالگران به‌شدت برخورد کند نه اینکه با یک برگ سند آن‌ها را آزاد کند.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد قوه قضائیه را ناکارآمد و بی‌عدالت جلوه داده و اعتماد مردم را از آن دستگاه سلب کند که باید در مقابل این توطئه اعتمادسازی کرد. راهکار این اعتمادسازی نیز مبارزه قاطع و سریع دستگاه قضا با مفاسد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است که هنجارشکنانه و دهن‌کجی به دین بوده و نیازی به شاکی خصوصی هم ندارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: اینکه شخص معلوم‌الحالی با تبلیغات وسیع در فضای مجازی تحت عنوان خواننده، به مراسمی دعوت شود پسندیده نیست و قوه قضائیه نباید در برابر آن کوتاه بیاید، بلکه باید به‌شدت برخورد کند.

امام‌جمعه بخش بهمن گفت: در روز‌های گذشته شاهد تجمعاتی در بازار تهران در اعتراض به نوسانات قیمت ارز بودیم که در این میان عده‌ای افراد فرصت‌طلب و اجیر شده به تخریب اموال عمومی و طرح شعار‌های ساختار شکنانه پرداختند که با زیرکی مردم به نتیجه نرسید.

علیزاده با تأکید بر اینکه دولت باید فرصت را از فرصت‌طلبان سلب کند، افزود: هیچ فرد مسئولی نمی‌تواند مشکلاتی نظیر افزایش قیمت ارز، خودرو، مسکن، رکود، تورم و ... را منکر شود بلکه مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف باید به رسمیت شناخته شود. ضمن اینکه ما نیازمند برجام داخلی هستیم تا با اقدام مشترک ملت و دولت برای رفع مشکلات از سرمایه‌های کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر با شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت گرفته و کالای وارد شده خود را بر مبنای ارز ۸ هزارتومانی فروخته، شرکتی که ارز دولتی دریافت کرده، اما کالایی وارد نکرده، شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و کالای وارده را احتکار کرده، شرکتی که هزاران خودرو غیرقانونی وارد کرده و ...، برخورد سریع و قاطعی صورت بگیرد، مردم امیدوار می‌شوند. ضمن اینکه علت پیشرفت اقتصاد چین این است که سالانه ۸۰ هزار مفسد اقتصادی را اعدام می‌کند.

خطیب جمعه بخش بهمن ترمیم و تغییر در کابینه به‌ویژه در تیم اقتصادی دولت را امری لازم و ضروری دانست و گفت: سخنان رئیس‌جمهور در روز‌های گذشته هم راجع به مواضع ایران در بربر آمریکا، هم دعوت از همه جناح‌ها در کشور برای همکاری امیدوار کننده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز آمریکای جنایتکار و تروریست پَروَر مدعی حقوق بشر شده است، اذعان کرد: ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در ۶ تیر، بمباران شیمیایی سردشت و فاجعه هفتم تیرماه و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی، شهادت آیت‌الله صدوقی در ۱۱ تیر، سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران با ۲۹۰ سرنشین در ۱۲ همین ماه گوشه‌ای از جنایات آمریکا است.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بهمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.