کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان فامنین برگزار شد.

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فامنینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، در راستای افزایش سطح دانش و اطلاعات جوانان و ورزشکاران کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اداره ورزش و جوانان شهرستان فامنین برگزار شد.

طوبی جلیلی ،مشاور و روانشناس مرکز سلامت روان در این کارگاه آموزشی گفت:خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی نقش پر رنگی در پیشگیری بسیاری از ناهنجاری ها، از جمله اعتیاد دارد و به همین علت ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روانی و جو عاطفی سالم در خانواده بسیار مهم و ضروری است و متأسفانه به دلیل عدم آگاهی درست خانواده ها از عوارض و پیامدهای مصرف انواع مواد مخدر ، ضربات سهمگینی از این ناحیه متوجه فرزندان ما شده که همین مسئله لزوم اطلاع رسانی در این رابطه را دو چندان می کند.

وی مواد روان گردان را به چهار دسته تقسيم کرد و افزود:

۱. محرك ها كه باعث افزايش انرژی، هوشياری ذهنی، فعاليت جسمانی، كاهش خستگی، سركوب گرسنگی، افزايش ضربان قلب و فشار خون می شوند مانند: كوكائين.

۲. سركوبگرها كه باعث كاهش انرژی، هوشياری ذهنی، فعاليت جسمانی، افزايش خستگی، كاهش ضربان قلب و فشار خون می شوند مانند: مرفين و هروئين

۳. توهم زا كه باعث تغيير و اختلال در خلق و خو، حواس بينايی، شنوايی، احساسات و القاء حالت رؤيا می شود مانند: ماری جو آنا و ال اس دی.

۴. خدر كننده كه باعث القای بی حسی، كرختی، رخوت و خواب شديد می شود.

جلیلی در پایان گفت: خشخاش، شاهدانه و كوكائين جزء گياهان روانگردان و الكل و نيكوتين از دسته ديگر مواد مخدر به شمار می روند.

انتهای پیام/ ش

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در فامنین برگزار شد

برچسب ها: اعتیاد ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار