عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی منطقه آزاد چابهار گفت:۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساماندهی وستای طیس در سالجاری پیش بینی شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی منطقه آزاد چابهار گفت:۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساماندهی روستای طیس در سالجاری پیش بینی شده است.

حمیدالله بلیده‌ای عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی منطقه آزاد چابهار گفت:۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه و ساماندهی زیرساخت‌های روستای طیس در سالجاری پیش بینی شده است.

وی گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای زیباسازی، ساخت بوستان، آسفالت، جدول گذاری، پیاده رو سازی، بازگشایی معابر، تهیه طرح جامع وتفصیلی روستا، حل مشکلات بهداشتی، آموزشی، آبرسانی و برقرسانی هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت خانه بهداشت و پایگاه اورژانس، ساخت کتابخانه، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب، انجام مطالعات مربوط به شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه از جمله کار‌های پیش بینی شده برای اجرا در این روستا است.

وی از تمدید موافقت نامه با شورای اسلامی روستای طیس برای ساماندهی، بهبود سطح رفاه عمومی روستاییان و توسعه منطقه‌ای این روستای تاریخی خبر داد.

معاون فنی مهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: انجام مطالعات مربوط به برق روستا، تامین روشنایی معابر، ساخت ساختمان دهیاری، کتابخانه، اجرای محوطه سازی مسجد جامع و ارائه کمک‌های آموزشی به مدارس سطح روستا از جمله اقدامات برای ساماندهی روستای طیس است.

بلیده‌ای افزود: در سالجاری انجام مطالعات آثار باستانی و انجام مرمت و بهسازی لازم، خرید ماشین جمع آوری زباله، ساخت پارک محله ای، کمک به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، تهیه تجهیزات مبلمان شهری مشتمل بر تابلو‌های شهری، مخازن زباله، نصب المان‌های شهری نیز انجام خواهد شد.

وی انجام مطالعات مربوط به طرح توانمند سازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی و صدور سند مالکیت، اجرای راه‌های دسترسی در ورودی روستا با توجه به حجم بالای ترافیک را از دیگر کار‌های مهم در نظر گرفته برای توسعه و ساماندهی روستای طیس عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

توسعه روستای طیس در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار