با استقبال پرشور شهروندان و گردشگران مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همراه با جشن روز سرعین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این مراسم به برگزاری چهارمین نمایشگاه در 121 غرفه اشاره کرد.

وی با اشاره به حضور بیش از 150 نفر فعال گردشگری، صنایع دستی و میراثی اضافه کرد: از 8 استان کشور و 3 کشور آذربایجان، گرجستان و ترکیه مهمانانی در این نمایشگاه داشتیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به رونمایی از طرح های مختلف در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: از جمله از سه اپلیکیشن، انیمیشن، دو سرود، تابلوهای متحدالشکل آثار تاریخی و گردشگری، تور گردشگری کودکان، زمستان بیدار و باشگاه مشتریان گردشگری رونمایی شد و برای اولین بار کارگاه های تخصصی گردشگری در این نمایشگاه برگزار شد.

فلاحی با تاکید به اینکه این نمایشگاه در مدت کوتاهی برنامه ریزی و برگزار شده است، اضافه کرد: در نظر داریم در سال های آینده این نمایشگاه در شهرهای دیگر برگزار شود که در وهله نخست شهرهای تهران و مشهد جهت برگزاری انتخاب شده اند.

وی متذکر شد: با وجود اینکه این استان سرمایه های قابل توجهی در حوزه گردشگری دارد اما به میزان کافی اطلاع رسانی نداشتیم.

فلاحی میزان اشتغال محقق شده در حوزه گردشگری و صنایع دستی را نیز مقبول ندانست و تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا گردشگری اردبیل را به وضعیت پایدار برسانیم.

همچنین در این مراسم فرماندار سرعین این شهرستان را از قطب های گردشگری کشور دانست و تاکید کرد: سالانه میلیون ها مسافر مهمان شهر سرعین هستند.

حسن حسن پور با تاکید به اینکه تاسیسات گردشگری این شهرستان رو به افزایش است، اضافه کرد: به جای نگاه منطقه ای باید نگاه ما در توسعه گردشگری ملی باشد.

وی با تاکید به ضرورت تعامل دستگاه های اجرایی در رونق گردشگری تصریح کرد: در شهرستان سرعین نیز رونق گردشگری در ابعاد مختلف از جمله بوم گردی، گردشگری زمستانی و طبیعت گردی در دستور کار است.

انتهای پیام/ح

نمایشگاه ملی گردشگری اردبیل

برچسب ها: نمایشگاه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.