آغاز هفته دوم تابستان با اوج گرما در اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با آغاز هفته دوم تابستان اوج گرما و افزایش دما در اردبیل پیش بینی می شود.

علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: طبق بررسی نقشه های هواشناسی با شروع موج گرما و افزایش دما بین 2 تا 5 درجه سلسیوس در سطح استان (پیش بینی دمای 40 تا 42 درجه سلسیوس بویژه در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و کوثر و در سایر شهرستان ها بین 34 تا 38 درجه سلسیوس) طــی سه روز آینده بویژه در روز یکشنبه(10 تیر 1397) پیش بینی می شود.

بنا به توصیه دانشگاه علوم پزشکی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل افرادی که از نظر فیزیکی بیمار هستند (به ویژه آنهایی که چاق هستند، بیماری قلبی و تنفسی دارند)، سالمندان و کودکان زیر 5 سال تا حد امکان سعی شود بین ساعات ‪ ۱۰ صبح و 5 بعدازظهر زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند.

علائم هشدار دهنده ابتلا به بیماری‌های ناشی از گرمازدگی (نظیر عرق سوز شدن، ورم ناشی از گرما، گرفتگی عضلانی ناشی از گرما و ...) جدی گرفته شده و بیمار سریعا به مراکز درمانی منتقل گردد.

بنا به توصیه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تنظیم دمای مرغداری و دامداری ها جهت جلوگیری از گرمازدگی، کنترل دمای انبارها جهت ایجاد تهویه مناسب و آبیاری شبانه محصولات بهاره و باغات میوه جهت تعدیل درجه حرارت.

بنا به توصیه کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل هرگونه ایجاد آتش در عرصه های جنگلی و مراتع ممنوع بوده و توصیه می گردد از این کار امتناع گردد.

انتهای پیام/ح     

دمای هوا در اردبیل افزایش می یابد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.