رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت: در جنوب شرق کشور مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان میبد یکی از بی نظیرترین مراکزاست که در آینده‌ای نزدیک این مرکز به دستگاه آزمایشی جدیدتجهیز می‌شود.

فلاح رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: مرکزتحقیقات ژنتیک میبد به عنوان تنها مرکز درجنوب شرق کشور، دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کم نظیر درحوزه، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و مشاوره‌های ژنتیکی است.

فلاح اظهارداشت: این مرکز در ۵۰ کیلومتری شمال غرب استان یزد درفضایی به وسعت ۸ هزار مترمربع واقع شده که به همت خیرین و اعتبارات دولتی، کلیه آزمایشات ژنتیک انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد از تجهیز این مرکز درآینده نزدیک به یک دستگاه آزمایشگاهی جدید خبرداد وافزود: با تجهیزاین مرکز به دستگاه آزمایشگاهی جدید، آزمایشی را می‌توان انجام داد که باعث ممانعت از مسافرت خارج شد.

فلاح تصریح کرد:ازسال ۹۴ تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال دستگاه‌های مختلف آزمایشگاهی و تحقیقاتی برای این مرکز خریداری شده که امروز ارزش این دستگاه‌ها بیش از ۵۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه فعالیت این مرکز زیر نظر دانشگاه علوم بهزیستی است، افزود:یکی از مشکلات مرکز تحقیقات ژنتیک میبد، عدم ارجاع بیماران ازسوی متخصصین به این مرکز بوده وعدم بودجه مناسب تحقیقاتی، گرانی مواد مصرفی آزمایشگاه‌ها و هزینه‌های جاری، فعالیت‌های این مرکز را با مشکلاتی مواجه کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای ادامه فعالیت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی این مرکز، هیئت دولت ۲۰ میلیارد ریال درسال جاری مصوب کرده که درصورت تخصیص بخشی از مشکلات این مرکز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ ا

بی نظیربودن مرکز ژنتیک شهرستان میبد درجنوب شرق کشور

برچسب ها: مرکزژنتیک ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار